Testaa hyvinvointiasi!

Millainen
välipala sinulle sopii?

Hyvä välipala pitää nälän loitolla, eikä vireystila pääse laskemaan aterioiden välillä. Tee välipalatesti, niin saat sinulle sopivia välipalavinkkejä.

Aloita »

Tulos

Hienoa, että muistat välipalat! Säännöllinen ateriarytmi on tärkeä juttu jaksamisen kannalta.

Jaksatko koko päivän virkeänä ja ilman kiljuvaa nälkää? Välipala pääaterioiden lomassa voisi auttaa.

Välipaloilla ei pitäisi korvata kunnon aterioita. Hyvä olo lähtee säännöllisestä ateriarytmistä ja monipuolisista ruokavalinnoista.

Kun syödään kevyesti, aterioiden laatu ja rytmitys ovat entistä tärkeämpiä. Kevyet välipalat sisältävät paljon tärkeitä ravintoaineita, ilman turhaa sokeria ja rasvaa.

Erityisesti aktiiviliikkuja tai raskasta työtä tekevä tarvitsee pääaterioiden lisäksi myös kunnon välipalat. Välipala voi tarvittaessa olla reilumpikin. Erityisesti riittävästä proteiinin saannista kannattaa pitää huolta.

Välipalat ovat hyvä keino monipuolistaa ruokavaliota. Joskus välipala voi olla herkkukin, vaikka pääsääntöisesti pyritään terveellisiin valintoihin.

Koosta monipuolinen välipala kasviksista ja hedelmistä, hyvälaatuista proteiinia sisältävistä tuotteista kuten maitotuotteista sekä runsaskuituisista viljatuotteista.

Sinulle sopivia välipaloja

KAUPPALISTAT
    Ilmoitus ei onnistunut

    Jos haluat ilmoittaa asiattoman viestin, sinun täytyy ensin kirjautua palveluun.

    Sulje
    sulje

    Huomio!

    Poista resepti Peruuta

    Huomio!

    Poista viikon reseptit Peruuta
    Vastaa kyselyyn!

    Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

    Osallistu Ei kiitos
    Valitse mille päivälle haluat lisätä reseptin.
    Sulje

    Päivän ravintosisältö

    • Energia
      (kcal)
    • Hiilihydraatti
      (g)
    • Proteiini
      (g)
    • Rasva
      (g)
    • Kalsium
      (mg)
    • Kuidut
      (g)
    • D-vitamiini
      (µg)
    Ruokavalio on hyvä rakentua monipuolisista valinnoista (lisää tuote kauppalistaan klikkaamalla)
    Sulje
    Lisää tietosi
    kalorilaskuria varten
    Tyhjennä