Arvostetuimmat brändit 2012 -tutkimus: Valio voi suoraan listan sijalle kuusi

Voin kulutuksessa näkyy vallitseva luonnollisuus-trendi

Arvostetuimmat brändit 2012 -tutkimuksessa Valio brändi säilytti edellisvuotisen asemansa (sija 11) ja Valio voi  ampaisi suoraan sijalle kuusi. Valio voin lisäksi Valio Oivariini® teki tiikeriloikan ja nousi sijalta 44 sijalle 35.

- Valio voi hyötyy megatrendistä, joka korostaa ruoan aitoutta, luonnollisuutta ja makua. Voissa korostuvat myös käsittelemättömyys ja lisäaineettomuus. Karppaus selittää voin suosiosta vain osan, toteaa kategoriapäällikkö Marita Silvola Valio Oy:n  Juustot ja  Rasvat -tulosyksiköstä.

Myös elintarvikkeiden kotimaisuutta arvostetaan. Suosituimman sadan brändin joukossa on seitsemän Valion juustobrändiä, jotka on valmistettu suomalaisesta maidosta eri puolella Suomea sijaitsevissa Valion juustoloissa.

Voin kulutuksen kasvu jatkuu

Suomalaiset syövät voita runsaat neljä kiloa vuodessa henkeä kohden. Muutamassa vuodessa kulutus on kasvanut melkein kilon henkilöä kohti. Tällä hetkellä Valio ei mainosta voita.

- Pakkaus on voin tärkein media. Valio voin on erotuttava kilpailijoiden tuotteista yhdellä silmäyksellä, sillä voin ostajat ovat hyvin brändiuskollisia. Ostopäätös syntyy kuluttajatutkimusten mukaan 3–4 sekunnissa, kertoo Marita Silvola.

Kaupat ovat kasvattaneet voin hyllytilaa, ja voi on ollut myös kaupan sisäänvetotuote.  

- Olemme markkinajohtaja ja  tavoitteemme on, että Valio voita olisi aina tarpeeksi kaupoissa, jatkaa Marita Silvola.

Valion Koekeittiön resepteissä voi on tärkeä raaka-aine. Valion www.valio.fi –sivuilla käydään satojatuhansia kertoja kuukaudessa.

Valio voin liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa

Valion Seinäjoen tehtaalla valmistetaan voita noin 37 miljoonaa kiloa vuodessa. Voi myydään pääosin Suomeen, mutta sitä viedään myös Venäjälle ja  Ruotsiin. Venäjällä Valio voi on valittu useampana vuotena Venäjän arvostetuimmaksi voi-brändiksi.

Suomessa Valio voita saa laktoosittomana, luomuna, suolattomana, vähäsuolaisena ja voimakassuolaisena. Suosituin voi on 500 gramman normaalisuolainen pakkaus, joka on syyskuusta 2012 alkaen saanut myös 200 gramman pakkauksessa.

Arvostetuimmat brändit -tutkimus on Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi ja Mainonta –lehden vuosittain toteuttama tutkimus, joka toteutettiin informoituna kirjekyselynä kesällä 2012. Vuoden 2012 Arvostetuimmaksi brändiksi valittiin Fazerin Sininen. Vastaajat olivat 15-79 -vuotiaita mannersuomalaisia.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi