Brändien arvostus 2014 -tutkimus: Valio palasi TOP 10-listalle

Valio brändi on Suomen 9. arvostetuin brändi. Perjantaina 26.9.2014 julkistetussa  Brändien arvostus 2014 -tutkimuksessa Valio brändi palasi kymmenen arvostetuimman brändin joukkoon. Valio Oltermanni oli paras yksittäinen Valion tuotebrändi sijalla 15. Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi ja Mainonta -lehden vuosittain toteuttamassa tutkimuksessa oli mukana 1008 brändiä.

Kuluttaja arvostaa luonnollisuutta ja kotimaisuutta

Brändien arvostus  2014 -tutkimuksessa Valio brändi nousi sijalta 12 kymmenen parhaan joukkoon, sijalle 9.  Suomen suosituimman voin - Valio voin - (sijalla 16) lisäksi sadan arvostetuimman brändin listalla on toinenkin levite,  Valio Oivariini® sijalla 37.

- Valio voi ja Oivariini® hyötyvät varmasti vallitsevasta luonnollisuus-trendistä, jossa korostuu puhtaat kotimaiset raaka-aineet, lisäaineettomuus ja maku, toteaa tulosyksikön johtaja Elli Siltala Valio Oy:n valkoiset juustot, voi ja levitteet  - tulosyksiköstä.

Toukokuussa 2013 kauppoihin saapui ainutlaatuinen Valio Oivariini® Herkku ja syyskuussa uudet  2014 Valio maustetut voit, sitruuna ja valkosipuli.  Markkinoiden ainoiden laktoosittomien maustettujen voiden aitoja ja selkeitä makuja on kiitelty.

- Keskitymme jatkossakin korkean laadun tuottamiseen ja kuluttajia kiinnostavien uutuuksien luomiseen, Elli jatkaa.

Brändi syntyy kuluttajan kokemuksesta

Brändiä ei rakenneta pelkällä mainonnalla. Brändityöhön osallistuvat kaikki  tahot, joiden kautta tuote kulkee tuotannosta kauppaan ja kuluttajalle.

- Brändi on ennen kaikkea kuluttajan kokemus. Tuotannossa jokaisen linjalta tulevan tuotteen on oltava tasalaatuinen. Pakkauskehityksessä juuri uudistuneiden Valio Oivariini® rasioiden tulee erottua, jotta kuluttaja löytää hyllystä oman suosikkinsa heti.  Tuotekehityksen ohjenuorana meillä tulee olla brändilupauksen mukaiset  ominaisuudet  – voittamaton maku ja lisäaineettomuus, Elli jatkaa.

Tutkimuksen tutut juustobrändit syntyvät eri puolella Suomea

Listalla nousijoita olivat Valio Oltermanni® sijalta 20 sijalle 15 ja Valio Polar® sijalta 73 sijalle. Valio Koskenlaskija® säilytti asemansa sijalla 25.

Arvostetuimman 100:n  brändin joukossa on seitsemän Valion juustobrändiä, jotka ovat valmistettu suomalaisesta maidosta eri puolella Suomea sijaitsevissa Valion juustoloissa. Valio Oltermanni®  Haapavedellä, Valio Koskenlaskija® Vantaalla, Valio AURA® Äänekoskella, Valio Emmental™ Lapinlahdella ja Toholammella, Valio Edam Lapinlahdella, Valio Polar® Joensuussa ja Valio Mustapekka® Kaitsorissa.

Valion pakkauksistakin löytyvä, tuotteen kotimaisuudesta kertova, pakattujen elintarvikkeiden alkuperäismerkki, Hyvää Suomesta  -merkki, paransi sijoitustaan viime vuodesta ja on nyt sijalla 4.

Brändien arvostus -tutkimus on Taloustutkimus Oy:n ja Markkinointi ja Mainonta -lehden vuosittain toteuttama tutkimus. Brändien arvostus mitattiin Suomessa  jo 17.kerran. Tutkimuksessa vastaajaa pyydettiin antamaan jokaiselle tuntemalleen brändille arvosana (4-10) sen mukaan, kuinka paljon hän kyseistä brändiä arvostaa. Brändillä viitattiin vastaajan tuntemaan merkkiin, tuotemerkkiin tai yritykseen. Tutkittavat brändit valikoituivat maaliskuussa 2014 toteutetussa internet-kyselyssä. Varsinainen 1008 brändiä käsittävä tutkimus toteutettiin informoituna kirjekyselynä kesällä 2014. Vastaajat olivat 15-79 -vuotiaita mannersuomalaisia.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi