Skandinavian suurin yritysvastuun yleisötutkimus: Valio on Suomen vastuullisin brändi 2016

Suomalaiset valitsivat Valion Suomen vastuullisimmaksi brändiksi 2016 Skandinavian laajimmassa tutkimuksessa, jossa selvitettiin kansalaisten näkemyksiä tunnettujen yritysten vastuullisuudesta Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Valio valittiin Suomessa vastuullisimmaksi brändiksi nyt kolmantena peräkkäisenä vuonna.

Tutkimusta varten kysyttiin yhteensä 30 000 kuluttajan näkemystä 750 brändistä. Suomessa kyselyyn vastasi noin 6 000 kuluttajaa. Arvioitavana oli 130 Suomessa toimivaa brändiä.

Muiden Pohjoismaiden voittajat olivat apteekkiyritys Apoteket Ruotsissa, vaatevalmistaja Stormberg Norjassa ja päivittäistavarakauppa COOP Tanskassa.

Mikä on Sustainable Brand Index™?

Sustainable Brand Index™ on Pohjoismaiden laajin vastuullisuusnäkökohtiin keskittyvä bränditutkimus. Vuotuinen kyselytutkimus kattaa Suomen, Ruotsin, Tanskan ja Norjan suurimmat brändit. Tutkimukseen valitaan brändejä markkinaosuuden, liikevaihdon, henkilöstömäärän ja yleisen tunnettuuden perusteella.

Sustainable Brand Index™ toteutettiin Suomessa nyt neljännen kerran. Tutkimuksessa selvitettiin brändin vastuullisuus muun muassa suhteessa YK:n Global Compact -aloitteen mukaiseen ympäristö- ja sosiaaliseen vastuullisuuteen ja kuluttajien odotusten täyttämiseen.

Sustainable Brand Index™ ‑tutkimus on perustettu Ruotsissa vuonna 2011 ja toteutettu Suomessa, Tanskassa ja Norjassa ensi kerran vuonna 2013.

TOP 10 brändiä Suomessa:

1. Valio

2. Fazer

3. Oululainen

4. Myllyn Paras

5. Vaasan

6. Finlayson

7. K-kauppa

8. Vattenfall

9. Snellman

10. S-market

 


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi