Valio mukana Ihan tavallisia asioita -hankkeessa

Valio tukee perusmaitotölkkien mainoksilla tasavallan presidentin käynnistämää nuorten syrjäytymistä estävää Ihan tavallisia asioita -hanketta. Kampanja kestää tammikuun ajan. Maitotölkeissä vedotaan aikuisiin, jotta he antaisivat nuorille aikaansa, kuuntelisivat heitä ja olisivat läsnä heidän arjessaan. Läsnäolo on tärkeää, jotta nuoret eivät kokisi itseään turvattomiksi ja pahimmillaan syrjäytyisi.

Valio toteuttaa Löytynyt-teemalla kulkevan kampanjan yhdessä mainostoimisto hasan & partnersin ja Ulkomainosliitto Outdoor Finlandin kanssa. Ulkomainonnassa kampanja näkyy viikolla 3.

Suomessa on yli 32 000 15–29-vuotiasta nuorta, jotka eivät ole löytäneet paikkaansa. He eivät ole rekisteröityneet työttömiksi työnhakijoiksi tai ole kiinni opiskelussa, eikä heillä ole peruskoulun lisäksi muuta koulutusta. Löytynyt-kampanja kannustaa kohtaamaan nuoria ja näkemään heidän ongelmiaan.

Ihan tavallisia asioita -hanke on myös koonnut yhdessä eri alojen asiantuntijoiden kanssa arkisia keinoja, joilla aikuiset voivat auttaa nuoria arjessa. Ajan antamisella tavoitellaan sitä, että jokainen lapsi ja nuori saisi kokea olevansa hyväksytty. Se on luottamuksen syntymisen tärkein edellytys.

– Valio haluaa tukea yhteiskunnallisesti merkittäviä hankkeita. Valiolle tärkeitä ovat erityisesti lasten ja nuorten ja sitä kautta suomalaisten perheiden hyvinvointiin liittyvät asiat. Valion maitotölkki löytyy monen suomalaisperheen ruokapöydästä, ja se voi siten toimia yhtenä keskustelunavaajana, Valion brändijohtaja Tuula Hietanen perustelee.

Valio on aiemmin tukenut maitotölkeissään muun muassa Uusi lastensairaala -hanketta, SPR:ää ja SOS Lapsikylää.

Yli 10 miljoonaa maitotölkkiä tavoittaa suuren joukon suomalaisia

Löytynyt-kampanja näkyy tammikuun aikana yli 10 miljoonassa Valion perusmaitotölkissä ja tavoittaa näin suuren joukon suomalaisia. Lisäksi kampanja on esillä Valion nettisivuilla, Facebookissa ja ulkomainonnassa.

– Kantaaottava ja näkyvä ulostulo on Valion hieno vastaus presidentin kysymykseen, mitä itse kukin meistä voi tehdä lasten ja nuorten hyväksi. Se haastaa jokaisen meistä miettimään omaa vastaustaan. Se on malliesimerkki siitä, kuinka myös yritykset voivat löytää oman tapansa kantaa vastuuta maamme nuorista, Ihan tavallisia asioita -hankkeen koordinaattori Sakari Huovinen kertoo.

Kolme suomalaisnuorta on antanut kampanjalle kasvonsa. Heidän tarinansa on luettavissa tammikuussa osoitteessa www.tavallisia.fi.

– Maitotölkeissä esiintyvillä nuorilla on takanaan rankkoja kokemuksia. He ovat saaneet aikanaan apua ja halusivat siksi antaa kasvot ongelmalle. Nuoret haluavat kannustaa aikuisia kuuntelemaan isoilla korvilla, ottamaan nuoret tosissaan ja siten auttamaan muita vaikeassa tilanteessa olevia, Sakari Huovinen jatkaa.

Lue lisää osoitteesta www.tavallisia.fi.
 


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi