Valion Toholammin tehtaan Tapani Lahnalampi juustomainosten tähtenä

Televisiossa on alkanut pyöriä Juustomestari suosittelee -mainokset, joita tähdittää Valion Toholammin tehtaan valmistusprosessivastaava Tapani Lahnalampi. Kokenut juustomies on kasvona myös uudessa herkuttelujuustojen ja juustoklassikoiden lehtimainoskampanjassa.

Mainosten tekeminen on huippuunsa hiottua tiimityötä

Televisio- ja lehtikuvaukset olivat kokeneelle juustomiehelle melkoinen elämys.

-  Koekuvaukset jännittivät itse asiassa enemmän kuin varsinaiset kuvaukset. Hauskinta, ja samalla yllättävintä oli kokea, miten saumatonta yhteistyötä eri tiimit tekivät. Mainostoimiston ja tuotantoyhtiön edustajat, ohjaajat, kuvaajat, puvustajat ja maskeeraajat olivat kuin yhtä perhettä, kuvailee Tapani Lahnalampi.

Juustomestari suosittelee -mainoskampanjan tavoite on rohkaista kuluttajia kokeilemaan ja käyttämään erilaisia kypsytettyjä juustoja monipuolisesti, myös ruoanvalmistuksessa. Samalla painotetaan Valion juusto-osaamisesta ja juustojen laadukuutta. Mainonnassa on mukana herkuttelu- ja klassikkojuustoja, kuten Valio Finlandia®, Kappeli®, Luostari®Mustaleima emmental ja Turunmaa®  .

Toholammilla tehdään parasta joka päivä

Tapani Lahnalammella on takanaan 34 työvuotta, joista juuston parissa on vierähtänyt liki 33 vuotta. Tapani toimii Toholammin valmistusprosessivastaavana ja hänen vastuulleen kuuluu muun muassa tehtaan tilaus- ja toimitus -prosessi. Valio Toholammin tehtaalla työskentelee 30 henkeä. Pienen juustolan henkilöstö on jakautunut neljään tiimiin, joista kahden esimiehenä Tapani on toiminut vuoden 2014 alusta alkaen. Tavoite on korkealla ja joka päivä sama: juuston laadun ja valmistuksen kehittäminen.

Hyvä maku ei ole sattuman kauppaa

Tapani Lahnalammen mukaan hyvä juuston maku syntyy puhtaasta ja korkealuokkaisesta suomalaisesta maidosta ja siitä, että valmistuksen aikaiset prosessiarvot ovat ohjausrajoissa, vaihteluvälit ovat mahdollisimman pieniä ja kypsyttäminen tapahtuu miedossa lämpötilassa pitkään.

-  Juustonvalmistuksessa on monta tarkkuutta ja ammattitaitoa vaativaa vaihetta, kuten prosessiarvojen analysointi, lämpötilojen hallinta ja happanemisen seuranta. Kiehtovaa on myös seurata pitkään kypsytettävän juuston, kuten Valio Mustaleima emmentalin, kellarointia ja kypsymistä, kertoo Tapani Lahnalampi.

Joka toinen Suomessa myytävä pakattu juusto on ulkomainen

Tuontijuuston osuus Suomessa syötävästä juustosta on jo yli 50 %.  

-  Nostamalla Juustomestari suosittelee  -mainontaan valiolaisen juustoammattilaisen haluamme konkretisoida kuluttajille, että Suomessa myytävät Valio logolla varustetut juustot valmistetaan Suomessa kotimaisesta raaka-aineesta kotimaisella työllä. Tästä ammattitaidosta upea esimerkki on Tapani Lahnalampi, kertoo markkinointipäällikkö Outi Lindberg Strategia ja mainonta -ryhmästä.

 


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi