Tuotekehitys

Tutkimus ja tuotekehitys Valiolla

Edelläkävijyys luo menestystuotteita

Nobelin viitoittamalla tiellä

Harvan yrityksen tuotekehityksen historiasta löytyy Nobel-palkittua osaamista, mutta Valion tapauksessa tämä on tosiasia.

Artturi I. Virtanen oli suomalainen Nobel-palkittu kemisti tutkimuksistaan sekä keksinnöistään maatalous- ja ravintokemian alalla. Hän nousi Valion laboratorion johtajaksi vuonna 1921 ja on luonut tuotekehityksellemme korkean vaatimustason. Emme tyydy vain hyviin tuotteisiin. Haluamme luoda kuluttajille todellisia innovaatioita, joita heidän arjessaan oikeasti kaivataan ja tarvitaan.

Lue lisää Valion tuotekehityksen historiasta  ›

Kuka keksii menestystuotteet?

Hyvä esimerkki tästä on vuonna 2012 lanseerattu tuoteuutuus, Valio PROfeel®, joka oli vastaus kuluttajien toiveisiin.

Valio lähti kehittämään runsasproteiinista ja vähärasvaista välipalatuotetta tiiviissä yhteistyössä kuluttajien kanssa: tuloksena oli tuote, joka valloitti kuntoilijoiden sydämet. Kaiken takana oli tuotekehityksen kyky olla aikaansa edellä. Valiolla maidon proteiineja oli tutkittu pitkään. Jo vuodesta 2005 talossa oli painittu maitoproteiinien terveysvaikutusten kimpussa. Oli myös haluttu löytää ratkaisuja siihen, kuinka maitoproteiini saataisi mahdollisimman maistuvaan muotoon, ja kaikki loksahti paikoilleen Valio PROfeel® tuotteiden kohdalla.

Tarina Valio Kefir LGG® tuotteiden takaa  ›

Kaiken mittapuuna maku

Vaikka tuote olisi muulla tavalla tarkoituksenmukainen tai tarjoaisi jotakin uutta kuluttajien arkeen, täytyy sen kuitenkin ensisijaisesti maistua hyvältä.

Eikä hyvä maku ole sattumien summa, vaan sen kehittäminen vaatii todellista ammattitaitoa. Siksi Valiolla työskenteleekin yli 400 makukoulutuksen saanutta maistamisen ammattilaista, joiden käsissä niin jogurtit kuin juustotkin löytävät oman ensiluokkaisen arominsa. Hyvän maun löytämiseen on monia teitä. Valion tuotekehityksen minimeijerin avulla voimme esimerkiksi tehdä eri mauista prototyyppejä ja vertailla niitä eri tavoin keskenään.

Lue lisää Valion tuotekehityksestä ja makujen synnystä  ›

Aina turvallisuudesta tinkimättä

Laatuketju alkaa jo maitotiloilta; Valion maidontuottajilta tuleva maito on erittäin korkealaatuista. Ja juuri siinä piilee hyvän maun salaisuus. Valio jakelee vuosittain noin 40 % Suomen lämpötilasäädellyistä elintarvikkeista. Jakelureitit suunnitellaan tarkoin, sillä aukoton kylmäketju edistää tuotteiden säilyvyyttä ja takaa maukkaat ja turvalliset elintarvikkeet kuluttajalle. Maidon laatua myös mitataan useita kertoja ennen kuin maito pakataan ja kuljetetaan kuluttajille. Valion tekemä raakamaidon valvonta on itse asiassa niin tarkkaa, että se ylittää sille asetetut lakisääteiset vaatimukset. Ihmiset jakeluketjun varrella haluavat kukin omalta osaltaan varmistaa, että laatu on parasta mahdollista.

Lisää aiheesta

Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi