Valion brändit menestyivät Valittujen Palojen tutkimuksessa

Valion brändit menestyivät hienosti Valittujen Palojen Suomen Luotetuin Merkki  –tutkimuksessa. Valio Oivariini® voitti Voi/levitteet -kategorian ja Valio voitti Juustot –kategorian Valio Oltermanni® juuston sijoittuessa toiseksi ja Valio Polar® juuston kolmanneksi. Viime vuonna tutkimuksessa oli ensimmäistä kertaa kategoriana Juustot ja Voi/levitteet.

Omassa Voi/levitteet -kategoriassaan Valio Oivariini® sai 22 % spontaaneista maininnoista. Tutkimuksen mukaan luottamus Valio Oivariini® levitteeseen oli erityisen korkeata niiden vastaajien joukossa, joiden taloudessa on alle 16-vuotiaita lapsia (33 %) sekä alle 50-vuotiaiden vastaajien joukossa (26 %).

Suomen luotetuimmaksi juustomerkiksi valittu Valio sai  omassa Juustot -kategoriassaan 28 % spontaaneista maininnoista.

Terveysvaikutteissa tuotteissa Valio Gefilus® sijoittui kolmanneksi ja Valio Olo™ ruoansulatusjogurtti nousi hienosti kuudennelle sijalle.

Kuluttajat pysyvät luottamiensa tuotemerkkien parissa

”Hienointa on, että kuluttajat valitsevat Juustot –kategoriassa Valion ja rasvoissa Valio Oivariini® levitteen luotetuimmaksi brändiksi spontaanisti ilman valmista brändilistaa”, kertoo markkinointi- ja kategoriajohtaja Emma Aer Valio Oy:n  Juustot, Rasvat ja Teollisuustuotteet liiketoiminta-alueelta. ”Pitkäjänteinen hyvä työ näkyy kuluttajien osoittamana arvostuksena, vaikka kilpailu on entisestään kiristynyt ja tarjontaa löytyy niin juustoissa kuin rasvoissa. Kiitos hyvästä työstä kuuluu koko tuotantoketjun väelle”, hän jatkaa. 

Valio oli omilla tuotemerkeillään arvostetussa seurassa; Makeissa voittaja oli Fazer, Kahvissa Paulig Juhla Mokka, Valmisruoassa Saarioinen.

Luotetuin Merkki on kuluttajan suositus toiselle

Valittujen Palojen Luotetuin Merkki -tutkimus on yksi suurimmista Euroopassa tehtävistä kuluttajatutkimuksista, ja Suomessa tutkimus tehtiin  ensimmäisen kerran vuonna 2001. Tutkimukseen osallistui 1 338 Valitut Palat -lehden tilaajaa viime vuonna. Tutkimus selvitti avoimella kysymyksellä, mitkä ovat vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit 38 eri tuoteryhmässä.

Vastaajat  nimesivät luotetuimman tuotemerkin, jonka jälkeen he arvioivat sen eri ominaisuuksia: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva ja kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen. Lisäksi kysyttiin, onko vastaaja merkin asiakas ja voisiko hän suositella sitä muille.

Moni asia on muuttunut kymmenessä vuodessa. Verkostoituminen esimerkiksi Facebookin kaltaisissa yhteisöissä on lisännyt kulutuskokemusten jakamista, ja yhä useampi antaa enemmän painoarvoa ystävänsä tai vertaisryhmänsä kuten muiden kuluttajien kokemuksille ja mielipiteille.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi