Valion designhuutokaupan tähtenä Oiva Toikan uniikkikuutio

Valion designmaitotölkit ovat ilahduttaneet suomalaisia ruokapöytiä marraskuusta 2011 lähtien. Kampanja arjen designin kunniaksi jatkuu ainutlaatuisella huutokaupalla, jonka teokset ovat Valion perus- ja luomumaitojen tavoin jokaisen suomalaisen ulottuvilla. Tölkkien kahdeksan suomalaista muotoilijaa ovat luovuttaneet huutokauppaan varta vasten tekemänsä uniikkityöt, jotka ovat huudettavana viikon ajan 22.1.2012 alkaen. Huutokaupan tuotto ohjataan lyhentämättömänä SOS-Lapsikylä ry:n toimintaan Suomessa.

Huuda omaksesi keräilyharvinaisuus

Keraamikko ja muotoilija Oiva Toikka suunnitteli huutokauppaan ulottuvuuksiltaan maitotölkin mittaisen lasikuution, joka on saanut inspiraationsa Toikan Valiolle suunnitteleman tölkin mustavalkoisista lehmistä. Huikean kaunis lasiveistos on todellinen keräilyharvinaisuus: Toikan Iittalalle suunnittelemassa vuoden 2012 vuosikuutiossa on sama aihio.

Tyylitaiturille on tarjolla vaatesuunnittelija ja elokuvantekijä Paola Suhosen kaksi yhteensopivaa uniikkilaukkua, joihin on painettu Suhosen tölkistä tuttu nostalginen kanavatyöprintti. Vaatesuunnittelija Tiia Vanhatapion prätkärotsi maitoaiheisine iskulauseineenon taipunut grafiikan muotoon.

KuvittajaKlaus Haapaniemen tölkkiin ihastunut voi huutaa tyylitellyn akvarellimaalauksen taiteilijan omasta Putte-kissasta, joka esiintyy myös Haapaniemen tölkissä. Kalustemuotoilija ja sisustusarkkitehti Eero Aarnioltaonhuudettavana harvinaista uniikkigrafiikkaa: pop-lehmä sarjistyyliin. ArkkitehtiJenni Reuterin tölkin ladon tunnelma taipuu tuoksuvalle puukappaleelle vedostetuksi valokuvaksi.

Muotoilija ja sisustusarkkitehti Kristiina Lassuksen vedos tölkin designista jatkaa itämaisen meditaation ja pohjolan valon kohtaamisen linjaa.Angry Birds -kuvittaja Tuomas Erikoinen on luovuttanut huutokaupattavaksi alkuperäisen maitotölkkinsä aihion, johon hän on luonnostellut tölkin designia sen suunnitteluvaiheessa.

Valio maito tekee hyvää – tee sinäkin

Designhuutokaupan tuotto ohjataan lyhentämättömänä SOS-Lapsikylä ry:n Tampereella kesällä 2012 toimintansa aloittavien korttelikotien toimintaan.

”Valitsimme SOS-Lapsikylä ry:n kohteeksemme, koska Valio haluaa tukea suomalaisten lasten ja nuorten jokapäiväistä hyvinvointia. Lapsiin ja nuoriin panostamisen kautta tuemme tulevaisuutta myös suomalaisella maaseudulla. Siellä lähes 9000 maidontuottajaa  nousee joka aamu tuottamaan laadukasta Valio maitoa”,  kertoo markkinointipäällikkö Tuija Rantanen Valiosta.

Huutokauppa käynnissä 22.–29.1.2012

Huutokaupattaviin uniikkiteoksiin voi tutustua maanantaista 16.1.2012 alkaen osoitteessa www.valio.fi/maito.  

Huutokauppaan pääsee samasta osoitteesta ja se on käynnissä sunnuntaista 22.1.2012 klo 9.00 sunnuntaihin 29.1.2012 klo 19.00.

Designmaidot kaupoissa huhtikuun 2012 loppuun saakka

Kahdeksan suomalaista muotoilijaa loi näkemyksensä maidosta Valion perus- ja luomumaitotölkkeihin. Työt ovat kunnianosoitus suomalaisilla perhetiloilla tuotetulle suomalaiselle maidolle. Ainutlaatuiset designtyöt ilahduttavat suomalaisia huhtikuun 2012 loppuun asti kestävässä valtakunnallisessa kampanjassa. Valion designmaitotölkkejä painetaan noin 130 miljoonaa kappaletta. 

Marras-joulukuun 2011 ajan Valion verkkosivuilla oli käynnissä suunnittelukilpailu, jossa sai itse suunnitella oman maitotölkkinsä. Kilpailu sai suuren suosion: verkkoon jätettiin yli 900ehdotusta. Valio palkitsi ehdotuksista sekä oman suosikkinsa että kuluttajien suosikikseen äänestämän työn. Palkituille on ilmoitettu kilpailun voitosta.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi