Valion maine kärkikymmenikössä

Valio Oy sijoittui jaetulle kymmenennelle sijalle TNS Gallupin tekemässä maine- ja vastuullisuuskyselyssä. Valion kanssa saman sijan jakoi Orion. Kyselyn mukaan vastuullisuus on entistä tärkeämpi tekijä organisaatioiden maineen rakentamisessa.

Maineeltaan parhaaksi yritykseksi TNS Gallupin kyselyssä arvioitiin Kone. Toinen sija meni Pauligille ja kolmas Fiskarsille. Viime vuonna ykkössijan jakoivat Fazer ja Fiskars. Valion sijoitus oli seitsemäs. Kysely osoittaa, että vaihtelu maineen tasossa on edelleen suurta sekä eri toimialojen että yritysten välillä.

Top 10 organisaatiota maineella mitattuna:

1. Kone

2. Paulig

3. Fiskars

4. Fazer ja Konecranes

5. Alko

6. Stockmann

7. Snellman

8. Veikkaus

9. Valio ja Orion

Vastuullisuus aina vain tärkeämpää

TNS Gallupin kyselystä kävi ilmi, että vastuullisuudella on yhä suurempi rooli organisaatioiden maineen muodostumisessa. Parhaimmillaan hyvä maine ja vastuullisuuskuva ovat tärkeitä kilpailuetuja ja tunnistettuja yrityskuvan ja brändin rakentajia, joilla tuetaan yrityksen kasvua.

Suuri yleisö myös mieltää vastuullisuuden entistä monipuolisemmin, eli vastuullisuuteen liitetään enemmän erilaisia ominaisuuksia kuin kaksi vuotta sitten. Etenkin työyhteisöön sekä verotukseen liittyvät teemat nousivat tutkimuksessa esille.

TNS Gallupin kyselyn mukaan vastuullisuuskuvaansa ovat edistäneet parhaiten Kone, Altia, Raha-automaattiyhdistys ja Tapiola-ryhmä.

TNS Gallup toteutti kyselyn nykyisessä muodossaan kolmatta kertaa mutta entistä laajempana. Tutkimuksessa arvioitiin 57 yritystä ja arviointeja kertyi yli 22 000. Kysely kattaa Suomessa toimivia yrityksiä kuudella toimialalla, joita ovat finanssi, kauppa, palvelut, asuminen ja energia, elintarvike sekä muu teollisuus.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi