Brunssi Äitienpäivänä

Äitienpäivän brunssi

Äitienpäivän brunssilla maistuvat herkulliset brunssiruoat raikkaista salaateista pannareihin ja smoothieihin. Ilahduta äitiä sänkyyn kannetulla maitokahvilla ja runsaalla brunssipöydällä, jonka antimista ehtii nauttia kaikessa rauhassa.

Raikas smoothie brunssin alkuun

Äitienpäiväbrunssin alkuun sopii raikas smoothie. Valmista se äidin lempimarjoista tai -hedelmistä. Maidoton, mustikkapiirakan makuinen smoothie on herkullinen aloitus päivälle. Vihreästä teestä, pinaatista ja luonnonjogurtista valmistuva smoothie on oikea valinta ruokatrendeistä innostuvalle äidille. Pehmeän makuinen mustikka-banaanismoothie maistuu kaikille.

Aamukahvi maidolla

Mitä olisi brunssi ilman kahvia? Ilahduta äitiä ja kanna itse valmistettu maitokahvi suoraan sänkyyn. Caffè latte on maitokahvien klassikko. Sen astetta herkullisempi versio on suklaakermavaahdolla koristeltu kaakaolatte. Raikas vaihtoehto perinteiselle kahville on kylmäuutettu kahvi eli cold brew coffee.

Pannareita ja vohveleita

Itse tehdyt pannukakut ja vohvelit maistuvat myös äitienpäivän brunssilla. Mehevät aamiaispannarit, amerikkalaiset suklaapannukakut ja rapsakat vohvelit suolaisilla tai makeilla täytteillä tuovat taatusti hymyn äidin huulille.

Salaattia ja munaruokia

Munaruoat ovat klassista brunssitarjottavaa. Aamiaiskulho on yksinkertainen ja täyttävä munaruoka, jonka kanssa sopii itse tehty tuore leipä. Juustoinen uunimunakas on täyttävä ja herkullinen vaihtoehto äitienpäivän brunssipöytään. Ja kukapa voisi vastustaa Eggs Benedict -uppomunaleipiä? Munaruokien kylkeen sopivat raikkaat salaatit.

Äitienpäiväkakku kruunaa brunssin

Äitienpäivään kuuluu tietenkin kakku. Katso täältä viisi herkullista vaihtoehtoa äitienpäiväkakuksi . Jos kokonainen kakku tuntuu brunssin jälkeen liian tuhdilta, kata pöytään äitienpäivän pieniä leivonnaisia.

Energiatarpeesi