Parasta palvelua Nokia Arenalla

Antti Ahokas on mies areenan ruokatarjonnan takana.

Antti, avasitte Tampereelle Nokia Arenalle peräti 22 ravintolaa.

"Kyllä, huomioimme ravintolatarjonnassa asiakasryhmät lätkäporukoista nuoriin tiedostaviin asiakkaisiin ja lapsiperheistä aitioissa viihtyviin firman porukoihin, jotka kaikki tulevat areenalle nauttimaan ja viihtymään. Stefan's tarjoilee laadukasta pihviä, Pizzarium roomalaista palapizzaa ja Friends & Brgrs laadukkaita burgereita, joissa Valion juustot ovat tärkeässä roolissa. Tamperelaisille tuttuja tulisia siipiä saa Hookista ja käsinleikattua kebabia Abu Fuadista. Kitchen-ravintolat muuttavat valikoimaa trendien ja tapahtumien mukaan ja niistä saa esimerkiksi itämaista, meksikolaista, amerikkalaista ja saksalaista ruokaa. Lisäksi on nacho- ja kasvisruokavaunuja sekä erilaisia teemabaareja. Alakerran Eventum-tapahtumaravintola, Veikkauksen kasino ja Hartwallin pienpanimo jättimäisine olutpannuineen ovat auki joka päivä ja ne houkuttelevat keskustassa liikkuvia lounaalle ja oluelle."

Kuka?

Suomalaisen ravintolakonserni Noho Partnersin Operative Food Service Manager Antti Ahokas vastaa Tampereen Nokia Arenan ravintolatoiminnoista. ”Halli on käsittämöttämän hieno. Se ei ole perinteinen jäähalli, sillä kokemusta ohjaavat värimaailma, valaistus, materiaalit ja tuoksut."

Mitä yhteistä ravintoloilla on?

"Pyrimme toimimaan vastuullisesti ja ekologisesti. Kaikkialta saa kasvisruokaa. Kotimaisuusaste on korkea – liha-, kala- ja maitotuotteissa lähes 100 prosenttia. Suosimme lähellä tuotettuja raaka-aineita ja se-sonkiajattelua. Ravintolamaailmassa käytämme pestäviä greencupeja ja biohajoavia kertakäyttötuotteita."

Miten saatte kaiken pyörimään menestyksellä?

"Meillä on 22 ravintolaa ja yli 60 aitiota, joihin ruokaa viedään. Teemme oikeastaan isoa tapahtumaa joka päivä. Ydintiimissä on rautaisia ammattilaisia, joita avainkumppanit laite- ja raaka-ainepuolella tukevat. Työntekijöitä on yli 250, osa heistä vakituisia. Lisäksi on paljon tapahtumatyöntekijöitä, jotka kouluttautuvat aluksi yhteen pisteeseen. Tapahtumat ovat kalenterissa hyvissä ajoin, joten voimme suunnitella ne ajoissa. Kaksi päivää ennen tapahtumaa sen tavarat ovat sisällä ja ruoat testattu ja maistettu. Siten epäonnistumiselle ei jää sijaa tapahtumapäivänä."

Mitä vinkkaisitte muille?

"Vaadi itseltäsi ja tavarantoimittajiltasi enemmän. Haimme esimerkiksi fastfoodiin kermaviilikastikkeelle ja suklaamousselle vegaanista vaihtoehtoa. Saimme juuri sopivia rakenteita ja makuja, kun Valion Koekeittiön Tuomas keksi miksata kahta eri Oddlygood-tuotetta keskenään. Ole myös valmis kehittämään prosessia koko ajan ja mieti, mikä on teidän tapanne tehdä. Me teemme paljon tiimityötä, sparrailemme ja ideoimme, käymme läpi ruokalistoja, hintatasoja ja tuotteita. Yhteistyö varmistaa, että toisessa päässä ei rakenneta ladaa, toisessa cadillacia."

Asiakasjutut
Folkhälsanin Vindängen-ravintola on palvelutalon sydän
Asiakasjutut
Linnanmäen ravintolat tarjoavat uniikkeja herkkuja ja ikisuosikkeja
Asiakasjutut
Pincho Nation -ravintolassa tilaukset hoidetaan kännykkäsovelluksella