Valio Aimo® on toiveidesi tukku

Valio Aimo® tukku palvelee hyvin erilaisia toimijoita. Haluamme helpottaa työtäsi, ja siksi monipuolinen valikoima on meille kunnia-asia.

Jos jotakin tarvitaan, se hoidetaan. Siinä asenne, jolla asiakkaita on palveltu niin Heinon Tukussa kuin Valiolla. Siksi yhdistyminen uudeksi Valio Aimo® tukuksi on tuntunut luonnolliselta, sanoo aluemyyntipäällikkö Keke ”Aimo” Cuong.

Cuongin asiakkaisiin kuuluvat pääasiassa etniset ravintolat. Vaikka tukun valikoima koostuu yli 30 000 tuotteesta, eksoottisemmissa ravintoloissa syntyy usein tarve erikoistuotteille ja -raaka-aineille.

”Siksi perehdymme asiakkaan tuoteportfolioon, jotta voimme tarjota juuri heidän tarvitsemiaan tuotteita. Erikoisimmille elintarvikkeille voimme sopia yksinoikeuden, mikä on monelle ravintolalle kilpailuvaltti.” Tavoite on, että asiakas saa kaiken tarvitsemansa saman katon alta.

”Moni nepalilais- ja intialaisravintola valmistaa itse laktoosittoman paneer-juuston, sillä sellaista ei löydy markkinoilta. Valion laktoositon osaaminen on huipputasoa – kenties tulevaisuudessa voimme kehitellä valmiin version!” pohtii Keke ”Aimo” Cuong, Valio Aimo® aluemyyntipäällikkö.

”Ammattitaitoinen hankintatiimimme on avoin villeillekin ehdotuksille ja kääntää jokaisen kiven löytääkseen asiakkaiden kaipaamat tuotteet. Heillä on loistosuhteet tavarantoimittajiin.”

”Moni asiakkaani on saattanut tuoda itse maahan tuotteita vaikkapa Aasiasta. Silloin on huolehdittava itse tullimaksuista, veroilmoituksista ja muista paperitöistä. Varastointikin aiheuttaa päänvaivaa. Minne sijoittaa kontillinen tavaraa?”

Kun asian antaa tukun hoidettavaksi, välttyy varastointimaksuilta ja yllätyksiltä, jos tuotteissa ilmenee puutteita tai vikoja. Tukku vastaa siitä, että tuotteet vastaavat Elviran ja Valviran vaatimuksia. Valio Aimo tukusta Cuong on innoissaan.

”Tavarakuormia kuljetetaan aiempaa jouhevammin ja laajemmin, mikä hyödyttää monia asiakkaitamme. Lisäksi Valion oman huipputasoisen tuotekehityksen ansiosta voimme varmasti tulevaisuudessa kasvattaa erikoisvalikoimaamme entisestään.”

Teksti: Jaana Forsberg,  kuva: Kirsi-Marja Savola

Artikkeli on julkaistu Lautaselle-lehdessä nro. 1/2022.

Lue lisää ajankohtaisista aiheista:

Pinnalla ammattikeittiössä
Ruokatrendit 2022 ravintoloissa – robotteja, digipalveluja ja vastuullisuutta
Pinnalla ammattikeittiössä
Kotimaisen ruoan arvostus vahvistuu: vastuullisuus ja huoltovarmuus kiinnostavat
Pinnalla ammattikeittiössä
Juomatrendit ravintoloissa: viinin väri on vaihtumassa