Vatsa, suolisto, vastustuskyky

Monet suomalaiset kärsivät oikuttelevasta vatsan tai suoliston toiminnasta. Vatsan ja suoliston hyvinvointiin jokainen voi vaikuttaa omilla elintavoillaan ja valinnoillaan. Iso osa terveydenhuollon ja ravitsemuksen parissa työskentelevistä asiantuntijoista keskustelee päivittäin tai viikoittain asiakkaidensa kanssa aihepiiriin liittyvistä asioista.

 

Terveelliset elämäntavat ja säännöllinen elämänrytmi antavat hyvät edellytykset arkeen - myös vastustuskykyyn. Monia vitamiineja tarvitaan elimistössä luonnollisen vastustuskyvyn normaaliin toimintaan.

RAVITSEMUS-VALIO.FI

Vaali sisäistä voimaasi

Terveelliset elämäntavat ja säännöllinen elämänrytmi antavat hyvät edellytykset arkeen. Monia vitamiineja tarvitaan myös elimistössä luonnollisen vastustuskyvyn normaaliin toimintaan.

Lue artikkeli ›

RAVITSEMUS-VALIO.FI

Erilaiset vatsavaivat

Vatsan normaalia toimintaa voivat häiritä hyvin monet eri tekijät. Muutokset ruokavaliossa, tietyt ruoka-aineet, kiireinen elämänrytmi ja stressi, vähäinen liikunta tai erilaiset sairaudet voivat muuttaa vatsan toimintaa.

 Lue tavallisimmista vatsavaivoista >>

RAVITSEMUS-VALIO.FI

Tutustu maailman tutkituimpaan maitohappobakteeriin

Lactobacillus rhamnosus GG -maitohappobakteeri on maailman tutkituin maitohappobakteeri. Se on myös ainoa tunnettu maitohappobakteeri, jolla on pehmeät karvat. Niiden avulla bakteeri voi tarttua suoliston seinämiin ja pysyä niissä kiinni.  

Lue artikkeli ›

Valio Eila® raikkaampi - maito kuin jogurtti tai piimä

Valio Eila® raikkaampi - maito kuin jogurtti tai piimä

Suomalaisista jopa 45 prosenttia kokee, että heillä on herkkä vatsa. Maito nimetään usein vatsavaivojen aiheuttajaksi. Laktoosin lisäksi oireilun epäillään liittyvän myös maidon proteiineihin. Valio Eila® raikkaampi maitojuomassa on laktoosin poistamisen lisäksi pilkottu osa proteiineista Valion patentoimalla menetelmällä. Lue lisää Valio Eila raikkaampi maitojuomasta »

FODMAP -ruokavalio

FODMAP-hiilihydraatit ovat huonosti imeytyviä hiilihydraatteja, joita paksusuolen mikrobit voivat fermentoida. FODMAP-nimitys muodostuu kyseisten hiilihydraattien nimistä (fermentable oligo-, di- and monosaccharides and polyols). Fermentoituvat hiilihydraatit voivat aiheuttaa herkkävatsaisille suolisto-oireita, kuten vatsakipuja, ilmavaivoja ja ummetusta. FODMAP-ruokavalio perustuu kyseisten huonosti imeytyvien hiilihydraattien saannin rajoittamiseen. Lisätietoa FODMAP-ruokavaliosta »

Ravintokuitu ruokavaliossa

Ravintokuitu ruokavaliossa

Kuitu, mitä se on ja mihin se vaikuttaa? Suomalaisten ravitsemussuositusten mukainen suositeltava kuidun saanti aikuiselle on 25–35 grammaa vuorokaudessa. Lue lisää ravintokuidusta ruokavaliossa »


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio Ammattilaiset -verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen (max 3 minuuttia) kyselyyn. Vastauksesi on tärkeä. Kiitos ajastasi jo etukäteen!

Osallistu Ei kiitos