Uudenmaan Leipä vitriini

Teemamyynti haltuun

Puustista Boostia!

Kansallinen Korvapuustipäivä 4.10 oli mitä mainion päivä vierailla Uudenmaan Leivän leipomo-konditoriassa Klaukkalassa. Päivittäisen valikoiman lisäksi korvapuustipäivää vietettiin kahden suolaisen ja kuuden makean puustin voimin. Koskenlaskija-broileripuusti ja Koskenlaskijapuusti tarjosivat kaivattua pikkusuolaista maistuvan puustin muodossa.

Kahvilan nimikkopuusti Hugopuusti saa makunsa kaneli-sokeriseoksesta ja voista, kuvassa takana oleva mansikkapuusti on täytetty mansikkamarmeladilla sekä koristeltuna vaaleanpunaisella pomadalla ja mansikalla. Tummanpuhuva lakupuusti kätkee sisälleen voimakkaalla laku-uutteella maustetun vaniljakreemin. Wienerpuustin taikina eroaa perinteisestä pullataikinasta, täytteenä siinä on mantelia ja runsaasti kardemummaa sekä koristeluna valkoinen pomada.

Uudenmaan Leipä pullatHyvän korvapuustipäivän menekin ansiosta pistaasipuusti (pistaasitäyte, suolapähkinää ja mantelirouhetta päällä) sekä suklaapuusti (voisula, paistonkestävä suklaapisara, päällä tummasuklaa) olivat jo myyty loppuun.

”Kalenterista löytyy lukematon määrä erilaisia teemapäiviä, jotka kannattaa hyödyntää myynnillisesti. Nämä tuovat hyvää lisäkauppaa. Pyrimme huomiomaan nostot mahdollisuuksien mukaan.” kertoo Uudenmaan Leivän toimitusjohtaja Timo Rajapuro.

Ei vain pelkkää pullaa ja ruokaleipää

Uudenmaan Leivällä on pitkä, yli 50-vuotinen historia. Vuonna 1984 Timo ja Merja Rajapuro ottivat vetovastuun perheyrityksestä, ja lähtivät johtamaan Uudenmaan Leipää käsityöammattia arvostaen sekä perinteitä vaalien.

Kahvilassa on runsaan leipomo ja konditoria-tuotteisto lisäksi tarjolla päivittäin salaattibuffee sekä keitto- ja lämmin lounas. Ruokailijoiden määrä vaihtelee 200-250 päivittäisen asiakkaan tuntumilla, kaiken kaikkiaan asiakaskontakteja syntyy päivittäin noin 800 kappaletta. Mukaan myyntiin on tarjolla valmiita itse tehtyjä salaatti- ja välipala-annoksia. Deli-puoli on selkeästi nousemassa, sillä kiireinen elämänrytmi, välipalaistuminen ja helposti mukaan otettavuus korostuu tässä ajassa.

Uudenmaan Leivän vitriiniKlaukkalan toimipiste työllistää kokopäiväisesti 35 henkilöä, joista 25 on leipomon puolella valmistustöissä. Konditoriapuolella perinteiset kermakakut ovat ehdottomasti kysytyimpiä. Kotimaisista raaka-aineista syntyvät mansikka- ja vadelmakakut ovat suomalaiseen makuun, niiden osuus kakkumyynnistä on noin 80%. Uudenmaan Leivällä on oikeus valmistaa pääkaupunkiseudulle tarkoin varjeltua Ellen Svinhufvudin kakkua sen alkuperäisellä reseptillä.

”Vitriinivalikoimassa wienerit ja croissantit ovat tasaisen kierron tuotteita, mutta tuotekehitystä voi silti tehdä ja hakea uusia ideoita. Pullapuoli ja suolaiset leivonnaiset ovat suosittuja, etenkin kierrepullat ja kuorrutetut tuotteet myyvät hyvin. Tähän aikaan kuuluu, että myös makeassa on suolaisen sävyjä, esimerkiksi suolapähkinää.” kertoo Timo.

Raaka-aineet ja tuotekehitys ratkaisee

Uudenmaan leivälle raaka-aineissa tärkeintä ovat tuoreus ja maku sekä lisäaineettomuus. Käytämme tuotteissamme Valion laktoositonta voita. ”Valion voi on niin laadukasta, ja tasalaatuista. Toimii kaikissa resepteissä ja käytössä, valitettavasti olemme joskus joutuneet toteamaan, että muiden voi ei aina pärjää yhtä hyvin.” kertoo Timo. Myös hillo- ja täytevalikoima saa kehuja, erityisesti runsasmarjainen vadelmatäyte pärjää Eurooppa-tason tarkastelussakin. ”Se ei muutu liruksi paistossa”.

Pakkaus-, myymälä, ja ilmoitusmateriaaleissa tuodaan rohkeasti esiin laatua, Voilla leivottu- ja aito kerma- logoja on tykätty käyttää.

Uudenmaan Leivän kamppanjatauluHyvä Konditoria –ketjuun kuuluva Uudenmaan Leipä on syksyllä aloittanut Valio Koskenlaskija juuston ympärille rakennetun kampanjatuotteiston valmistuksen ja myynnin. Kampanjatuotteita ovat Paholaisen pasteija, Koskenlaskija piiras, Kirsikankukka, Koskenlaskija puusti, Kinuski-juustomousse sekä Sadonkorjuukakku. Myymälän näytöllä pyörii yhteistyössä tehtyä mainosmateriaalia ja mm. Koskenlaskijan Sadonkorjuukakku oli puustien lisäksi kahvilassa tarjolla vierailupäivänä. ”Tämä on hyvä toimintatapa ja auttaa meitä tekemää kampanjatoteutuksia. Toteutukset ovat muuten liian isoja ja työläitä yksittäiselle leipomolle” kertoo Timo.  Hyvä Konditoria-ketjuun kuuluu 18 leipomoa, joten loppuvuoden kampanja-aikana kukin leipomo pystyy toteuttamaan kampanjaa haluamallaan rytmillä ja tuotteistolla.

Hyvä Konditoria-ketjun perinteisiin kampanjoihin kuuluu keväisin aina kermapulla- ja Runebergin torttu -kampanja sekä jouluisin Valio voilla leivottu joulutorttu –kampanja.

Uusia tuotekehitysideoita haetaan ”pieni murusista, vinkeistä ja toimintatavoista” kuten Timo mainitsee. Näitä saa messuilta, netistä, lehdistä ja muiden tekemisistä. Uutta etsittäessä Timo heittää ideana Mifu-pasteijan. ”Meillä tarjoillaan lounaalla mm. Mifu-kasviswokkia ja olemme aina innolla testaamassa uusia ideoita ja raaka-aineita”. Ja se kyllä näkyy, Uudenmaan Leivässä asiakas todellakin ilahtuu!


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio Ammattilaiset -verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen (max 3 minuuttia) kyselyyn. Vastauksesi on tärkeä. Kiitos ajastasi jo etukäteen!

Osallistu Ei kiitos