Hyvässä välipalassa on vähemmän sokeria

Menevän arjen keskellä tapamme syödä on muuttunut. Lounas syödään usein lennossa, ja kello viiden päivällinen koko perheen voimin ei enää mahdu monen aikatauluun. Arjessa riennetään töistä tai koulusta harrastuksiin ja tapaamisesta toiseen, ja siinä välissä syödään välipaloja lämpimien aterioiden sijaan. Sillä on siis väliä, millaisia välipaloja popsii.

Paha piilosokeri

Säännöllinen ateriarytmi pitää nälän loitolla ja auttaa jaksamaan virkeänä koko päivän. Suositus on, että söisimme 3-5 tunnin välein. Perinteisesti päivän ateriat ovat olleet aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Kun kiiruhdamme arjessa menosta toiseen, lämpimät ateriat voivat unohtua. Sen sijaan syömme välipaloja ”on the go”.

Välipalat ovat tärkeä osa arjen ateriarytmiä. Välipala ei korvaa lämmintä ateriaa, mutta välipalankin voi valita fiksusti. Näin koostat hyvän välipalan ›

Valmis välipala on kiireiselle kätevä valinta. Valmiissa välipaloissa kannattaa kiinnittää huomiota välipalakokonaisuuden monipuolisuuteen. Nopeat välipalat saattavat sisältää yllättävän paljon energiaa, rasvaa, suolaa ja sokeria. Hyvässä välipalassa hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen laatu on kohdallaan.

Jogurtissako liikaa sokeria? Vähempisokerisissa on valinnanvaraa!

Jogurtti on monen suosikkivalinta välipalaksi. Yhä useampi kuluttaja on kuitenkin sitä mieltä, että jogurteissa on liikaa sokeria. Suomalaiset toivovatkin tarjolle lisää vaihtoehtoja vähemmällä sokerilla. Valion valikoimasta löydät vähempisokeriset välipalat moneen makuun.

Koko perheen Valiojogurtti® sarjan tuotteissa on 30 % vähemmän lisättyä sokeria kuin tavanomaisissa jogurteissa. Niistä löytyy hyvä välipalavaihtoehto jokaiseen makuun.

Valio A+™ sarjakin tarjoaa välipaloja vähemmällä sokerilla. Oletko jo kokeillut Valio A+™ kreikkalaisia kerrosjogurtteja? Vähärasvaiset kerrosjogurtit ovat sopiva valinta hyvinvoinnistaan huolehtivalle ihan joka päivä – jogurteissa on lisättyä sokeria vain 4 g / 100 g ja rasvaa 2 %.

Uudet Valio Play® jogurtit ja jogurttivanukkaat ovat erityisesti lasten ja nuorten suuhun sopiva vähempisokerinen välipalavaihtoehto. Sarjan jogurttivanukkaissa on 30 % vähemmän lisättyä sokeria tavanomaisiin vanukkaisiin verrattuna. Jogurteista lisättyä sokeria on vähennetty tavallisiin jogurtteihin verrattuna vieläkin enemmän, -40 %. Mausta ei kuitenkaan ole tingitty!

Uudet Valio Gefilus® Kefir jogurtit mansikka ja sitruuna ovat kevyesti pirskahtelevia ja miedosti makeita lusikoitavia välipaloja koko perheelle. Ne sisältävät maailman tutkituinta maitohappobakteeria LGG®:tä sekä D-vitamiinia.

"Vaikka sokeria on vähemmän, mausta ei takuulla tarvitse tinkiä!"

Luomun ystäville tarjolla on Valio Luomu™ jogurtit vadelman sekä mansikan ja vaniljan makuisina. Niissä on 30 % vähemmän lisättyä sokeria. Tuotteissa käytetty sokeri on luomusokeria.

Mieluummin juotava välipala? Valitse Valio Gefilus® Kefir, jonka maustamattomassa versiossa ei ole lainkaan lisättyä sokeria ja maustetuissakin sitä on 40 % vähemmän kuin tavanomaisissa maustetuissa maitopohjaisissa juotavissa välipaloissa. Myös kaikista Valio Gefilus® tehoshoteista ja Smoothieista on vähennetty lisätyn sokerin määrää 30 % ennestään – nyt maku entistä raikkaampi! Maukas valinta on myös Valio Plus™ maitokaakaojuoma, jossa on raikas maku ja 30 % vähemmän lisättyä sokeria verrattuna tavallisiin maustettuihin maitojuomiin.

Valio PROfeel® proteiinivälipaloissa on kiinnitetty erityistä huomiota proteiinin ja hiilihydraattien sopivaan määrään. Sarjasta löydät myös sokeroimattomat rahkat ja proteiinijuomat.

Valio Lumo™ proteiiniherkku –sarjan tuotteissa yhdistyvät kuluttajien toivomat ominaisuudet; runsaasti proteiinia eikä lainkaan lisättyä sokeria, mutta maku on silti lumoavan herkullinen. Tuotteissa pehmeä ja suussa sulava rakenne yhdistyy raikkaaseen, herkulliseen makuun.  Se on erinomainen valinta osaksi monipuolista ruokavaliota ja aktiivista elämäntapaa. Pakkauksen mukana tulee kätevä lusikka!

Sokeria välttelevälle sopivat myös kaikki maustamattomat jogurtit ja rahkat, kuten Valio A+™ luonnonjogurtit ja Valio Luomu™ luonnonjogurtti sekä Valio pehmeä rahka ja rahkajuoma. Maustamattomien jogurttien ja rahkojen kaveriksi käyvät sokeroimattomat Valio marjakeitot – makuja on useita! Tai jos et halua jogurttia tai rahkaa, mutta mielesi tekee heti valmista vähempisokerista välipalaa, kokeile uutta Valio raejuusto mangoa.

Tutustu tuotteisiimme, joissa on vähemmän lisättyä sokeria ›

Vaikka sokeria on vähemmän, mausta ei takuulla tarvitse tinkiä!

Maitotuotteissa on aina maidon luontaista sokeria

Maitotuotteet sisältävät aina hiilihydraatteja ja sokeria, koska maidossa on luonnostaan maitosokeria eli laktoosia noin 5 g / 100 g. Maitotuotteissa voi olla myös marjoista ja hedelmistä tulevaa luontaista sokeria. Osassa maustettuja maitotuotteita on myös lisättyä sokeria. Maidon luontainen sokeri, marjojen ja hedelmien luontainen sokeri sekä lisätty sokeri merkitään pakkausten ravintosisällössä samaan kohtaan.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi