Hyvässä välipalassa on vähemmän sokeria

Menevän arjen keskellä tapamme syödä on muuttunut. Lounas syödään usein lennossa, ja kello viiden päivällinen koko perheen voimin ei enää mahdu monen aikatauluun. Arjessa riennetään töistä tai koulusta harrastuksiin ja tapaamisesta toiseen, ja siinä välissä syödään välipaloja lämpimien aterioiden sijaan. Sillä on siis väliä, millaisia välipaloja popsii.

Paha piilosokeri

Säännöllinen ateriarytmi pitää nälän loitolla ja auttaa jaksamaan virkeänä koko päivän. Suositus on, että söisimme 3-5 tunnin välein. Perinteisesti päivän ateriat ovat olleet aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Kun kiiruhdamme arjessa menosta toiseen, lämpimät ateriat voivat unohtua. Sen sijaan syömme välipaloja ”on the go”.

Välipalat ovat tärkeä osa arjen ateriarytmiä. Välipala ei korvaa lämmintä ateriaa, mutta välipalankin voi valita fiksusti. Näin koostat hyvän välipalan ›

Valmis välipala on kiireiselle kätevä valinta. Valmiissa välipaloissa kannattaa kiinnittää huomiota välipalakokonaisuuden monipuolisuuteen. Nopeat välipalat saattavat sisältää yllättävän paljon energiaa, rasvaa, suolaa ja sokeria. Hyvässä välipalassa hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen laatu on kohdallaan.

Jogurtissako liikaa sokeria? Vähempisokerisissa on valinnanvaraa!

Jogurtti on monen suosikkivalinta välipalaksi. Yhä useampi kuluttaja on kuitenkin sitä mieltä, että jogurteissa on liikaa sokeria. Suomalaiset toivovatkin tarjolle lisää vaihtoehtoja vähemmällä sokerilla. Valion valikoimasta löydät vähempisokeriset välipalat moneen makuun.

Koko perheen Valiojogurtti® sarjan tuotteissa on 30 % vähemmän lisättyä sokeria kuin tavanomaisissa jogurteissa. Niistä löytyy hyvä välipalavaihtoehto jokaiseen makuun.

Valio Play® jogurtit lasten ja nuorten suuhun sopiva vähempisokerinen välipalavaihtoehto. Jogurteista lisättyä sokeria on vähennetty tavallisiin jogurtteihin verrattuna 40 %. Mausta ei kuitenkaan ole tingitty!

Valio Gefilus® Kefir juotava välipala vadelma ja mustikka  mansikka ovat kevyesti pirskahtelevia ja miedosti makeita juotavia välipaloja koko perheelle. Maustamattomassa versiossa ei ole lainkaan lisättyä sokeria. Ne sisältävät maailman tutkituinta maitohappobakteeria sekä D-vitamiinia. Kaikista Valio Gefilus® tehoshoteista ja Smoothieista on vähennetty lisätyn sokerin määrää 30 % ennestään – nyt maku entistä raikkaampi! 

"Vaikka sokeria on vähemmän, mausta ei takuulla tarvitse tinkiä!"

Valio Luomu™  tuotteiden ystäville on tarjolla monipuolinen valikoima välipaloja, joissa on kiinnitetty huomiota sokerin määrään. Kokeile Valio Luomu™ jogurttisia tuorepuuroja. Kätevissä lusikallisissa välipaloissa on kolme makua: hedelmä-vilja, omena-kaneli-kaura ja vadelma-kaura. Myös jogurteista löydät vähemmän makeat vaihtoehdot keltaiset hedelmät, mansikka-vanilja ja vadelma.

Maukas valinta on myös Valio Plus™ maitokaakaojuoma, jossa on raikas kaakaon maku.

Valio PROfeel® proteiinivälipaloissa on kiinnitetty erityistä huomiota proteiinin ja hiilihydraattien sopivaan määrään. Sarjasta löydät myös sokeroimattomat rahkat ja proteiinijuomat.

Valio Lumo™ proteiiniherkku –sarjan tuotteissa yhdistyvät kuluttajien toivomat ominaisuudet; runsaasti proteiinia eikä lainkaan lisättyä sokeria, mutta maku on silti lumoavan herkullinen. Tuotteissa pehmeä ja suussa sulava rakenne yhdistyy raikkaaseen, herkulliseen makuun.  Se on erinomainen valinta osaksi monipuolista ruokavaliota ja aktiivista elämäntapaa. Pakkauksen mukana tulee kätevä lusikka!

Lisättyä sokeria välttelevälle sopivat myös kaikki maustamattomat jogurtit ja rahkat, kuten Valio A+™ luonnonjogurtit ja Valio Luomu™ luonnonjogurtti sekä Valio pehmeä rahka ja rahkajuoma. Maustamattomien jogurttien ja rahkojen kaveriksi käyvät sokeroimattomat Valio marjakeitot – makuja on useita! Tai jos et halua jogurttia tai rahkaa, mutta mielesi tekee heti valmista vähempisokerista välipalaa, kokeile uutta Valio raejuusto mangoa.

Tutustu sokerin kannalta parempii tuotteisiimme ›

 

Maitotuotteissa on aina maidon luontaista sokeria

Maitotuotteet sisältävät aina hiilihydraatteja ja sokeria, koska maidossa on luonnostaan maitosokeria eli laktoosia noin 5 g / 100 g. Maitotuotteissa voi olla myös marjoista ja hedelmistä tulevaa luontaista sokeria. Osassa maustettuja maitotuotteita on myös lisättyä sokeria. Maidon luontainen sokeri, marjojen ja hedelmien luontainen sokeri sekä lisätty sokeri merkitään pakkausten ravintosisällössä samaan kohtaan.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi