Laihdutus ja painonhallinta

Säännöllinen ruokailu on terveellisen ruokavalion perusta, mikä auttaa myös painonhallinnassa. Liian niukat ateriat ja jatkuva nälkä ajavat helposti hallitsemattomiin mielitekoihin. Kohtuullisuuden, sallivuuden sekä elämästä nauttimisen asenteella jaksaa paremmin pitää itsestään huolta.

Reseptit

Terveellisiä reseptejä ja ideoita keventäjän keittiöön. Katso myös valmiit koko viikon ruokalistat.

Laihduttajan ruokalista vko 1 ›
Laihduttajan ruokalista vko 2 ›

Ruokavalio

Hyvässä tasapainoisessa ruokavaliossa riittää useimmiten 80:20-ajattelu. Kun suurin osa toistuvista valinnoista on kunnossa, voi syömisen kanssa ottaa rennommin erityisinä hetkinä.

Liikunta ja lepo

Mieluinen liikunta ja riittävä nukkuminen auttavat matkalla kevyempään painoon. Hyvistä yöunista ei siis kannata tinkiä!

Laskurit

Kätevillä laskureilla selvität hetkessä muun muassa proteiinin ja energian tarpeesi.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi