Mitä nyt syötäisiin?

Tasainen ateriarytmi pitää nälän loitolla, verensokerin tasaisena, vireystilan hyvänä ja auttaa hillitsemään hallitsematonta syömistä. Sopiva rytmi useimmille on ateria 3-4 tunnin välein. Lue ateriarytmin merkityksestä ja poimi kattavat ateriaideat monipuoliseen ruokavalioon koko viikon ruokalistasta. Muista koota välipalat ja lämpimät ateriat monipuoliseksi kokonaisuudeksi esimerkiksi lautasmallin avulla.

Valitse ajankohta ja katso vinkit päivän eri aterioille!

Testaa saatko riittävästi kalsiumia, proteiinia, d-vitamiinia ja jodia


Kalsiumia?

Proteiinia?

D-vitamiinia?

Jodia?

Energiatarpeesi


Hyvä välipala auttaa jaksamaan

Valio Gefilus® – makua ja huolenpitoa

10 hyvää proteiinin lähdettä

D-vitamiini ruoasta vai purkista?

Usein kysyttyä ravitsemuksesta ja hyvinvoinnista

Katso mitä muuta meiltä on kysytty ravitsemukseen ja hyvinvointiin liittyen.

Teija Penttilä
Ravitsemusasiantuntija, TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti
Valio Oy

Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi