Laihduttajan ruokalista vko 2

Vaihtelua ja monipuolisuutta laihduttajan arkeen

Laihduttajan viikon ruokalista on suunniteltu sisältämään noin 1600 kcal päivässä. Laihduttajan kannattaa huolehtia säännöllisestä syömisestä, jotta ateriavälit eivät veny liian pitkiksi ja nälkä pääse yllättämään hallitsemattomasti. Tekemällä fiksuja arjen valintoja voit nauttia maistuvia ja monipuolisia aterioita. Laihduttaja hyötyy tasapainoisesta ruokavaliosta, joka sisältää hyvälaatuista proteiinia, koska riittävällä proteiininsaannilla voi edistää lihaskudoksen säilymistä laihdutuksen aikana. Laihduttamisen aikana janojuomana on hyvä suosia vettä.


Laihduttajan tavallisessa ruokavaliossa ei kannata energiamäärää tiputtaa alle 1500 kcal, jotta ruokavaliosta saa edelleen kaikkia tarvittavia ravintoaineita.

Teija Penttilä
Ravitsemusasiantuntija, TtM, laillistettu ravitsemusterapeutti
Valio Oy
Avaa/sulje Maanantai Yhteensä 0 kcal

Aamupala

Lounas

Välipala

Päivällinen

Avaa/sulje Keskiviikko Yhteensä 0 kcal

Lounas

Välipala

Päivällinen

Avaa/sulje Torstai Yhteensä 0 kcal
Avaa/sulje Perjantai Yhteensä 0 kcal

Aamiainen

Lounas

Iltapala

Avaa/sulje Lauantai Yhteensä 0 kcal

Aamiainen

Päivällinen

Iltapala

Avaa/sulje Sunnuntai Yhteensä 0 kcal
Lähetä sähköpostiin

Ruokalistan lähetys onnistui!

Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi