Valio Eila® Latte maistuu suomalaisille

Uudet, toukokuun alussa myyntiin tulleet Valio Eila® Latte maitokahvijuomat kiinnostavat kuluttajia. Juomia pääsee maistamaan muun muassa pop up -kahviloissa, jotka kiertävät Suomen suurimmissa kaupungeissa kesän aikana.

Pop up -kahvilassa maitokahvijuoma viedään käsistä

Helsingin Kampissa kello on puoli neljä iltapäivällä. Uteliaat ohikulkijat pysähtyvät pop up -kahvilaan, jossa tarjoillaan maistiaisia uusista Valio Eila® Latte maitokahvijuomista. Maistattajat ovat kiireisiä, sillä halukkaita maistajia on paljon – kaikenikäisiä naisia ja miehiä, tyttöjä ja poikia.

– Maistatus on sujunut hyvin. Olemme saaneet jatkuvasti hakea lisää tuotteita varastosta, sillä ihmisiä on paljon ja maitokahvijuoma viedään käsistä. Kampin keskus on sijaintina suorastaan räjähdysmäinen, Laura Laitasalo, yksi maistattajista, hymyilee.

– Suurin osa tykkää tästä uutuudesta. Laktoosittomuus on plussaa. Maut jakavat mielipiteitä, mutta kaikille löytyy kannattajansa. Esimerkiksi original-maku on ollut mustana kahvinsa juovien suosikki.

Valio Eila® Latte maitokahvijuomia on tarjolla kolmea makua: original, minttu ja caramel. Kuluttajilla on paljon kysymyksiä uudesta tuotteesta. Eri maut kiinnostavat, samoin tuotteen sokeri- ja kahvipitoisuus. Myös hintaa kysytään. Joku toivoo kokonaan sokeritonta vaihtoehtoa.

“Maistattajat ovat kiireisiä, sillä halukkaita maistajia on paljon.”

Tuote tutuksi maistatuksissa

Valio Eila® Latte maistatuskiertue käy kesän aikana ainakin Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Pop up -kahviloiden lisäksi maitokahvijuomaa jakavat niin sanotut polkupyörälähettiläät. Ideana on tehdä uutta juomaa tutuksi ja tarjota samalla pieni hengähdyshetki maitokahvijuoman parissa.

– Valio tuo markkinoille yli sata uutuutta vuodessa. Maistatuksia järjestetään, jotta uudet tuotteet tulisivat tunnetuiksi ja ihmiset pääsisivät kokeilemaan niitä. Maistattajien kautta saamme myös arvokasta kuluttajapalautetta, markkinointisuunnittelija Juho Rautapuro Valiolta kertoo.

– Se millainen maistatustapa valitaan, riippuu tuotteesta ja pääasiallisesta kohderyhmästä. Esimerkiksi Valio Eila® Latte kahvilassa haluttiin tarjota erottuva ja miellyttävä kahvihetki, jota ihmisten olisi helppo lähestyä.

“Maistattajien kautta saamme arvokasta kuluttajapalautetta.”

Mietelmiä maitokahvista

Uuden tuotteen myötä Valio haluaa innostaa suomalaisia keksimään maitokahvismeja, siis mietelmiä maitokahvista. Myös julkisuuden henkilöt ovat kantaneet kortensa kekoon.

Kirjailija Anja Snellmanin maitokahvismi kuuluu ”Kaada minulle maitokahvia, minä kerron sinulle mitä onni on”. Toimittaja Anna Perho miettii maitokahvista seuraavaa: ”Eilinen ilta ei määrittele tätä aamua.
Tänään olen vapaa ajattelemaan toisin”. Kiekkolegenda Juhani Tammisen mietelmä on ”Unelmissa on mieletön määrä energiaa. Voittajat unelmoivat, keskiverrot silloin tällöin, luuserit eivät ole kuulleetkaan niistä! Joten GO FOR IT!”

Kampin keskuksen pop up -kahvilassa harva ehtii pysähtyä maitokahvismien äärelle. Lauri Pajunen on yksi mietelmien äärelle seisahtunut. Hänen maitokahvisminsa kuuluu ”Juon yleensä maitoni kahvilla”.

– Opintojen ja työn vuoksi kahvia kuluu paljon, ja maitoa pitää olla runsaasti. Ihan päheän makuisia ovat nämä uudet maitokahvijuomatkin, hän toteaa.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi