Siirry sisältöön
Vastuullisuus

Valio nousi jälleen ykköseksi Sustainable Brand Index -mittauksessa

Valio nousi jälleen ykköseksi Sustainable Brand Index -mittauksessa

Valio on suomalaisten mielestä Suomen vastuullisin brändi, kertoo Sustainable Brand Index 2023 -mittaus. Kiitos luottamuksesta! Päivittäinen työmme vastuullisemman ruoantuotannon parissa jatkuu.

Valio on jälleen suomalaisten mielestä ykkönen Sustainable Brand Index -vertailussa, joka mittaa kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta. Tutkimus tehdään vuosittain Suomessa ja muissa Euroopan maissa.


Tulosten mukaan suomalaiset arvostivat erityisesti Valion kotimaista ruoantuotantoa, laadukkaita ja terveellisiä tuotteita sekä työtämme eläinten hyvinvoinnin ja ilmaston eteen. Nämä asiat ovat meille tärkeitä myös tulevaisuudessa.




Suomalaisten kuluttajien kiinnostus vastuullisuuteen on kasvussa. Meille on suuri kunnia, että suomalaiset mieltävät jälleen Valion Suomen vastuullisimmaksi brändiksi. Vastuullisuus lunastetaan tekojen, ei sanojen kautta. Mielikuva Valiosta vastuullisena yrityksenä rakentuu joka päivä, jokaisessa kohtaamisessa valiolaisten kanssa sekä tuotteidemme kautta.




Ilmastonmuutos, luonnon monimuotoisuuskato ja väestönkasvu ovat suuria haasteita ruoan tuotannolle. Tulevaisuudessa ruokaa pitää tuottaa enemmän nykyistä pienemmällä peltopinta-alalla. Samalla ruoantuotannon ympäristö- ja ilmastovaikutuksia täytyy vähentää merkittävästi. Haluamme olla osa haasteiden ratkaisua: tunnemme ympäristö- ja ilmastovaikutuksemme ja vähennämme niitä aktiivisesti. Keinojamme ovat muun muassa uudistava viljely ja hiilensidonta nurmipeltoihin, lantabiokaasun tuotanto, tehtaiden energiatehokkuustoimet ja päästövähennykset sekä maitotilakohtaiset päästövähennystoimenpiteet.




Valio on 3 700 suomalaisen maitotilayrittäjän omistama, osuuskuntapohjainen yritys, joka maksaa toiminnan tuotot maitotiloille. Valion tuotteiden ja tuotannon kotimaisuus ovat suomalaisille tärkeä asia. Valion tuotteen valitsemalla voi olla varma, että raha jää kotimaahan, suomalaisille maatiloille.



Tip icon

Mikä on Sustainable Brand Index -tutkimus?

Eurooppalainen Sustainable Brand Index™ on Euroopan laajin vastuullisuutta seuraava bränditutkimus, joka mittaa vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muissa Euroopan maissa. Tutkimus selvittää, kuinka hyvin kuluttajat eri maissa tuntevat brändien vastuullisuustyötä ja miten he arvostavat sitä. Tutkimus on toteutettu 11/2022 – 01/2023 välisenä aikana ja tutkimukseen on vastannut 12 000 16-75-vuotiasta suomalaista. Tutkimuksen on tehnyt Sustainable Brand Index -tutkimusyhtiö, joka on perustettu Ruotsissa vuonna 2011.


Search