Kuukauden puheenvuoro

Valiolaisten sekä Valion sidosryhmien näkemyksiä ajankohtaisista aiheista

Elämän makua

Ruokailu on mukava ja voimaannuttava hetki, tapahtuipa se yksin tai yhdessä. Valion tuotteet ovat läsnä jossakin muodossa lähes jokaisen suomalaisen ruokapöydässä, ja siksi haluamme markkinointiviestintämmekin ilmentävän ruokapöydän yhdistävää voimaa.

Syöminen yhdessä on ilo, ja siihen Valio haluaa suomalaisia kannustaa. Uuden markkinointiviestintämme teema on ”Elämän tärkeimmät asiat tapahtuvat yhdessä pöydässä”. Teeman taustalla on havainto siitä, että suomalaiset syövät yhdessä vähemmän kuin ketkään muut Euroopassa. Me uskomme, että ihmiset, jotka syövät yhdessä, voivat paremmin. Yhdessä syömisen teema puhutteli eri-ikäisiä kuluttajia myös testiryhmissämme. Testit vahvistivat teeman olevan ihmisille merkityksellinen ja sen puolesta puhumista pidettiin Valiolle luontevana.

Kuluttajat myös totesivat, että Valio on sielultaan ja sydämeltään suomalainen. Samalla he toivoivat, että Valio huomioisi entistä enemmän nykypäivän Suomen monimuotoisia tapoja, perheitä ja kulttuureja. Valion mainonnassa nähdäänkin nyt paljon erilaisia ja eri-ikäisiä ihmisiä, joiden tarinat kietoutuvat yhden ja saman pöydän ympärille.

Valio haluaa siis kannustaa kaikkia syömään useammin yhdessä monin eri tavoin. Jaathan myös omat hetkesi yhteisen pöydän ääressä niin kotona kuin työpaikalla tai vaikkapa mökillä hashtagillä #yhdessäpöydässä – koska siellähän ne elämän tärkeimmät asiat tapahtuvat.

Aurinkoista kevättä ja monia yhteisiä ruokahetkiä toivottaen,

Maria Pimenoff

Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi