Kuukauden puheenvuoro

Valiolaisten sekä Valion sidosryhmien näkemyksiä ajankohtaisista aiheista

Moniääninen Valio

Valio Oy:n internetsivut on vastikään avattu uudistuneina. ”Kuukauden puheenvuoro”, jota nyt luet, on osa uudistusta. Puheenvuorossa valiolaiset ja Valioryhmän maidontuottajat kertovat, mikä juuri nyt askarruttaa, mitä juuri nyt on menossa tai miltä tulevaisuus näyttää. Valio on moniääninen yritys, jossa on monen alan asiantuntemusta. Annamme heidän ääniensä kuulua!

Sinulla, arvoisa lukija, on mahdollisuus osallistua keskusteluun kommentoimalla kirjoituksia tai kysymällä, kyseenalaistamallakin. Haluamme näin lisätä yrityksen läpinäkyvyyttä ja tehdä ymmärrettäväksi päätöksiä, joita Valio tekee. Jaamme kirjoituksia myös Twitterissä ja Valion Facebook-sivulla.

Maailma, jossa maidontuottajat työskentelevät ja markkinat, joilla Valio toimii, ovat tyystin erilaiset kuin vaikkapa 10 vuotta sitten. Monet vanhat käsitykset Valiosta ja maidontuotannosta elävät kuitenkin sitkeästi. Tämän blogin avulla valotamme todellisuutta, joka muuttuu vuosi vuodelta.

Valio on suomalaisten maidontuottajien omistama. Ilman Valiota Suomi olisi kaukana omavaraisuudesta maitotuotteiden suhteen. Valio elää kovassa markkinakilpailussa: noin 50 % juustoista on tuontia, noin 30 % jogurteista on tuontia, perusmaitojen osalta Valion osuus on noin 40 %.

Eurooppalaisilla yhteismarkkinoilla Valio ei ole iso, mutta kylläkin tuotannoltaan tehokas ja tuotteistoltaan kekseliäs. Niillä ja suomalaisten kuluttajien ostoskoriin pääsemisellä Valio ja suomalainen maidontuotanto pärjäävät. Tutustu tarkemmin Valion strategiaan täällä.


 

Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi