Maailman ruokainnovaatiot kokoontuivat yhteen Pariisissa

Valion ainutlaatuiset innovaatiot ovat olleet kuluneella viikolla esillä maailman suurimmassa ruokainnovaatiotapahtumassa SIAL:ssa Pariisissa. Kansainvälisiä asiakkaita kiinnostavat maailmanlaajuisiin trendeihin vastaavat, hyvinvointia tukevat konseptit, kuten Valio ValSa®, jonka avulla voidaan valmistaa vähempisuolaisia mutta silti hyvänmakuisia elintarvikkeita.

Valion viisi uraauurtavaa innovaatiota nimettiin SIAL Innovation Selection -tuotteiden joukkoon maailman suurimmassa ruokainnovaatiotapahtumassa. SIAL Innovation Selection poimii kaikkein kiinnostavimmat ruokainnovaatiot maailmalta yli 2 000 tuotteen joukosta. On harvinaista, että yhdeltä yksittäiseltä yritykseltä valitaan useita tuotteita valikoimaan.

Maailman innovatiivisin meijeri, todellako?

Valion messuosasto SIAL:ssa esittelee maailman innovatiivisinta meijeriä ja sen ainutlaatuisia konsepteja, jotka vastaavat maailman suuriin hyvinvointitrendeihin.

– Kun kerromme esimerkiksi uraauurtavasta laktoosittomasta osaamisestamme, Valio ValSa® maitosuolainnovaatiosta, vähempisokerisista välipaloista ja suoliston hyvinvointiin vastaavasta Valio Gefilus® tuotteistosta, messukävijät vakuuttuvat innovatiivisuudestamme, vientipäällikkö Milla Janhonen vahvistaa.

– Maitosuolainnovaatio, jonka avulla tuotteiden suolapitoisuutta voidaan merkittävästi vähentää mausta tinkimättä, on herättänyt paljon kiinnostusta. Esimerkiksi ruotsalaiset ovat kysyneet aiheesta paljon. Myös Valio Better™ levite, jossa on runsaasti rahkaa, on kerännyt kiitosta eurooppalaisilta messukävijöiltä. Rahkan lisäämistä levitteeseen pidetään todella kiinnostavana, ja tuotteen raikas mutta silti täyteläinen maku ovat yllättäneet. Tuotteen pakkausta on myös kehuttu erottuvaksi ja moderniksi.

Ainutlaatuiset keksinnöt erottuvat edukseen kovassa seurassa

Valion messuosastolla on esillä laaja kattaus innovatiivisia tuotteita ja konsepteja. SIAL Innovation Selectioniin valitut viisi tuotetta näkyvät myös messujen innovaatio-osastolla, jonne on kerätty yhteen messujen kaikkein kiinnostavimmat konseptit.

Hyvinvointia tukevien ratkaisujen ohella pinnalla ovat nyt luomutuotteet, erilaiset välipala- ja napostelutuotteet, lihalle vaihtoehtoiset raaka-aineet sekä innovatiiviset pakkausratkaisut.

– Olemme tavanneet messuilla sekä nykyisiä että potentiaalisia asiakkaita. Esittelemme niin kansainvälisille markkinoille suunnattuja kuluttajatuotteita kuin teollisuusasiakkaille suunnattua valikoimaa. Meillä on nyt paljon mielenkiintoista kerrottavaa asiakkaille. Vaikka Suomessa Valio on erittäin tunnettu, kansainvälisillä messuilla rakennamme myös Valion tunnettuutta maailmalla, Valion viennistä kerrotaan.

SIAL-messut järjestettiin Pariisissa 16.–20. lokakuuta. Mukana oli noin 7 000 näytteilleasettajaa, ja messuilla arvioidaan käyvän yli 150 000 vierailijaa ympäri maailman.


Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi