Hesburger-pikaruokaketjun valikoimissa on toukokuusta 2014 alkaen ollut kolme kylmää smoothie-juomaa, joiden pohjana on Valion A+® luonnonjogurtti, HYLA®. Hedelmäisen ja marjaisan raikkaat juomat ovat maistuneet suomalaisille ja Valion pitkäaikainen yhteistyökumppani Hesburger on saanut toivottua lisämyyntiä.
Asiakasta kiinnostava tasalaatuinen ja toimitusvarma tuote
Smoothie tarkoittaa useimmiten hedelmistä, kasviksista ja marjoista valmistettavaa raikasta juomaa. Smoothien juuret ovat USA:ssa. Sekoittamalla syntyvän sakean pehmeän juoman pohjana käytetään usein jogurttia, maitoa tai tuoremehua. Värikkäiden ja osaltaan tuoreiden raaka-aineiden johdosta smoothieta pidetään terveellisenä vaihtoehtona.
- Smoothiet olivat Hesburgerin idea ja he kehittivät juomat. Valio A+® luonnonjogurtti, HYLA®valikoitui pohjaksi, koska sillä oli juomaan vaadittu rakenne ja tasainen laatu, kertoo Hesburgerin asiakassuhteesta vastaava asiakaspäällikkö Vesa Nousiainen Valion Food Service-ketjumyynnistä.
- Lisäksi puntarissa painoi Valion toimitusvarmuus, jatkaa Vesa Nousiainen.
Kesä-heinäkuussa 2014 Hesburger osti Valio A+® maustamatonta HYLA® luonnonjogurttia merkittäviä määriä. Välipalana ja jälkiruokana nautittavat smoothiet ovat myynnissä liki kaikissa Hesburgerin pisteissä ympäri Suomea.
Innovatiivista ja ripeätahtista tuotekehitystä
Hesburgerilla myynnissä olevat Valio A+® jogurttipohjaiset smoothie-maut ovat mango-päärynä, mansikka-banaani ja marjamix-banaani, jossa marjoina ovat mustaherukkaa, mustikkaa ja boysenmarja.
Suomessa Hesburger-ketju, tuttavallisemmin Hese, on pikaruokaravintoloiden markkinajohtaja. Aktiivinen perheyritys on hyvin kiinnostunut asiakkaidensa kulutuskäyttäytymisestä. Hesburger luotaa innostuneesti alan ilmiöitä ja trendejä sekä on tunnettu nopeista liikkeistään. Uusia tuotteita tuodaan valikoimiin jatkuvasti ja niiden kiinnostavuutta kokeillaan.
Olen tehnyt Hesburgerin kanssa yhteistyötä viitisen vuotta. Smoothiet ovat hyvä esimerkki tuotteista, joissa konkretisoituu heseläisten yrittäjähenkisyys. Halu kehittyä, usko omaan osaamiseen ja ahkeruus ovat kirjattu myös heidän toimintaperiaatteisiin, toteaa Vesa Nousiainen.
Seitsemässä maassa toimiva suomalainen pikaruokaketju
Hesburger on suomalainen pikaruokaketju, joka sai alkunsa Naantalista, jonne yrityksen perustaja, Heikki Salmela avasi grillikioskin 1960-luvulla. Salmelan perheen omistama Hesburger on levittäytynyt Suomeen, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Saksaan, Venäjälle ja Turkkiin. Suomessa Hesburgerilla on 278 pikaruokaravintolaa.