K-Ryhmä laajentaa toimintaansa Kiinaan avaamalla Alibaban kanssa verkkokaupan, jossa myydään suomalaisia elintarvikebrändejä kiinalaisille. Jatkossa Valion kuluttajatuotteita on ostettavissa Kiinassa Valion tuotteita myyvien paikallisten verkkokauppojen lisäksi Alibaban verkkokaupasta.
”Olemme iloisia saadessamme olla mukana tässä tärkeässä hankkeessa. K-Ryhmällä on vahva osaaminen päivittäistavarakaupasta, ja näemme tässä paljon mahdollisuuksia nousta paremmin esille kovasti kilpailulla ja nopeasti kehittyvällä markkinalla”, kertoo johtaja Ross Crittenden.
Valio on toiminut jo yli 30 vuotta Kiinassa ja vuodesta 2001 lähtien tytäryhtiön kautta. Vuonna 2015 laajensimme portfoliota kuluttajatuotteisiin, ja lanseerasimme moneen käyttöön sopivat laktoosittomat maitojauheet.