11.4.2012

Luonnollisuus oli vuoden trendi

Valio Luomu™ tuotteiden suosiota siivittivät luonnollisuus ja kiinnostus kotimaiseen, lähellä tuotettuun ruokaan.

Luonnollisuuden trendi näkyy myös maitotuotteissa

Vuoden 2011 ruoan supertrendeiksi nousivat ruoan luonnollisuus ja hiilihydraattien vähentynyt käyttö. Valion tuotteiden menekissä trendit näkyivät kasvaneena normaalirasvaisten ja Valio Luomu™ tuotteiden kulutuksena.

Valion 1 000 tuotteen valikoimassa on vaihtoehto lähes kaikkiin ruokavalioihin ja makumieltymyksiin, ja kuluttajatrendejä seurataan tarkasti. Luomutuotteiden kulutus kasvoi, ja Valion luomuvalikoima täydentyi 200 gramman Valio Luomu™ voilla.

Normaalirasvaisten tuotteiden suosion kasvu näkyi tänä vuonna juustoissa, ja juustohyllyistä paikkansa löysivät 33 % rasvaa sisältävä Valio Oltermanni® Täyteläinen ja 28 % rasvaa sisältävä Valio Polar® Täyteläinen. D-vitaminoitu Polar® sisältää 25-kertaisen määrän D-vitamiinia normaalijuuston verrattuna.

Valio voin kulutus kasvoi noin 20 % vuoden aikana. Loka-joulukuussa 2011 voista oli jo pulaa: kauppoihin ei riittänyt tilattuja määriä normaalisuolaista puolen kilon Valio voita, ja aiheen ympärille nousi raju mediamylläkkä.

Vuotta 2011 leimasi luonnollisuuden trendin lisäksi kasvava kiinnostus kotimaiseen, lähellä tuotettuun ruokaan. Valion logo on Suomen markkinoilla merkki siitä, että maitotuote on valmistettu Suomessa suomalaisesta maidosta.

Vähärasvaisilla maitotuotteilla on ravitsemussuositusten mukaan edelleen merkittävä rooli jokapäiväisessä terveellisessä ruokavaliossa. Yli 80:lla Valion tuotteella Parempi valinta Sydänmerkki, jonka myöntävät Diabetesliitto ja Suomen Sydänliitto.

Huomio!

Poista resepti Peruuta

Huomio!

Poista viikon reseptit Peruuta
Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos