6.4.2012

Valio kuuntelee ja vastaa

Valio palvelee kuluttajia sekä puhelimitse että verkossa. Aktiivinen, avoin vuorovaikutus kuluttajien kanssa on tärkeä palautekanava.

Vuorovaikutusta kuluttajien kanssa

Valio vastaa tuotteisiin ja yrityksen toimintaan liittyviin kysymyksiin internet-sivujen palautekanavan kautta, puhelimitse, Valion Facebook-sivujen avulla sekä Twitterissä.

Kuluttajat antoivat laatumittauksessa Valion kuluttajapalvelulle erinomaiset arvosanat jo kolmantena vuonna peräkkäin. Erityisesti arvostettiin palvelun nopeutta, ystävällisyyttä ja asiantuntevuutta. Kiitosta annettiin myös siitä, että kuluttajien palautteista oltiin aidosti kiinnostuneita, ja kuluttaja sai hoidettua asiansa kerralla kuntoon.

Valion kuluttajapalvelu vastasi 28 500 kuluttajakontaktiin vuonna 2011. Kontaktit jakautuivat lähes tasan tuotehuomautusten sekä erilaisten kysymysten, toiveiden ja ideoiden kesken. Internetin suosio palautekanavana kasvoi edelleen.

Kuluttajia kiinnostivat erityisesti tuotteisiin liittyvät asiat, kuten ainesosat tai soveltuvuus ruoanvalmistukseen. Kuluttajat antoivat myös paljon ideoita ja toiveita Valion tuotekehitykselle.

Vuoden 2011 aikana julkaistiin viisi Valio Kotiruokaa -ruokalehteä, jotka jaettiin kuluttajille maan suurimpien sanomalehtien välissä.

Valio palvelee verkossa

Vuonna 2011 Valio lanseerasi uuden verkkopalvelun, jonka tavoitteena on palvella entistä paremmin Valion asiakkaita ja verkon käyttäjiä.

Uudistuneen palvelun keskeisimpiä elementtejä ovat käyttäjän oma keittokirja ja reseptit, kauppalista, parannettu reseptihaku, Valion koekeittiön blogi ja parempi tuoteinformaatio. Internet-sivuilla julkaistaan myös sähköistä versiota Valio Kotiruokaa -lehdestä.

Verkkopalvelu toimii kätevästi myös älypuhelimella (valio.mobi), ja Apple iPhonelle on julkaistu oma sovellus.

Valion internet-sivuilla vieraili vuonna 2011 keskimäärin 300 000 uniikkia kävijää joka kuukausi.

Myös Valion sisäinen viestintä painottuu yhä enemmän verkkoon sähköisten työvälineiden ja intranetin kehityksen myötä. Painettua henkilöstölehteä ei julkaista enää vuonna 2012.

Vuonna 2011 Valio-konsernissa otettin käyttöön sähköiset viestintävälineet ja uudistettiin intranetiä entistä monipuolisemmaksi ja vuorovaikutteisemmaksi.

Vastuullista markkinointiviestintää

Valion arvo Vastuu hyvinvoinnista ohjaa myös markkinointiviestintää. Se tarkoittaa, että Valio noudattaa Mainostajien liiton julkaisemia kansainvälisiä mainonnan sääntöjä ja ohjeita. Lisäksi Valio on määritellyt neljä eettistä, erityisesti mainonnassa huomioitavaa periaatetta:

1) Totuuden periaate

2) Tasa-arvon periaate

3) Hyvän käytöksen periaate

4) Turvallisuuden periaate

Valion ja valiolaisten näkymisestä sosiaalisessa mediassa on laadittu erillinen ohjeistus.

 

Huomio!

Poista resepti Peruuta

Huomio!

Poista viikon reseptit Peruuta
Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos