Onnistuneita tuoteuutuuksia

Valio kehittää tuotteita yhteistyössä kuluttajien kanssa. Verkossa toimii virtuaalinen markkinatutkimusyhteisö, jonka kanssa ideoidaan, suunnitellaan ja testataan tuotteita.

Onnistuneita tuoteuutuuksia

Onnistuneita tuoteuutuuksia

Omassa verkkomediassa ja kuluttajapalvelun henkilökohtaisessa palvelussa vuorovaikutus kuluttajien kanssa on suoraa ja jatkuvaa.

Alle 5 vuotta markkinoilla olleiden tuotteiden osuus liikevaihdosta oli 24,3 % vuonna 2013. Valio toi markkinoille 120 uutuustuotetta (123) vuonna 2013.

Tutkimuksen, tuotekehityksen ja laadunvalvonnan menot olivat 1,5 % liikevaihdosta (1,4%) eli reilut 30 miljoonaa euroa.

Proteiinituotteiden menestys jatkui – cheddar tuotiin markkinoille

Runsaasti maitoproteiinia sisältävien tuotteiden, kuten Valio ProFeel® proteiinijogurttien, -juomien, -rahkojen ja -rahkarakeiden sekä Valio rahkojen kuluttajakysyntä jatkoi entisestään kasvuaan vuonna 2013.

Valio PROfeel® tuotteet sisältävät runsaasti hyvälaatuista maitoproteiinia ja sopivat välipalaksi, ennen tai jälkeen kuntoilun sekä tueksi painonhallintaan.

Syyskuussa 2013 Suomen suosituin kermajuustotuoteperhe Valio Oltermanni® täydentyi maailman suosituimmalla juustotyypillä, Valio Oltermanni® Cheddarilla, ja Valio Oivariini® Herkku täydensi Valio Oivariini® tuoteperhettä. Cheddarin suosio oli niin suuri, että tuote loppui hetkellisesti kaupoista.

Valio Eila® Laktoositon kevytmaitojuoma ja rasvaton maitojuoma nousivat kuluttajille tehdyssä makutestissä voittajiksi maussa ja ostokiinnostuksessa. Valio Eila on yhteinen, helposti tunnistettava tuotemerkki Valion laktoosittomille tuotteille.

Valio juustoklassikot olivat herkutteleville kuluttajille mieleen, samoin kuin Valio Koskenlaskija® ja Valio Viola® juustot. Koko kansan suosikkisulatejuusto Valio Koskenlaskija täytti 80 vuotta vuonna 2013.

Valio Plus™ tuotteisto jatkoi kasvuaan. Tuoteperheen uusin tulokas oli syyskuussa 2013 markkinoille tullut, 50 % enemmän hyvälaatuista maitoproteiinia ja kalsiumia sekä 100 % enemmän D-vitamiinia sisältävä käyttövalmis, vähemmän makea maitokaakaojuoma.

Valio Hyvä suomalainen Arki® tuoteryhmään lanseerattiin maitojuoma vuoden 2014 alussa. Maitojuoma otettiin hyvin vastaan.

Valion logo on Suomen markkinoilla merkki siitä, että maitotuote on valmistettu Suomessa suomalaisesta maidosta.

Valion vähittäiskauppavalikoimissa oli 56 erilaista Sydänmerkki-tuotetta. Valiolla on yhteensä 106 Sydänmerkki -tuotetta vähittäiskaupan ja suurkeittiön tuotteissa, kun huomioidaan tuotteiden erilaiset pakkauskoot. Sydänmerkin myöntävät Diabetesliitto ja Suomen Sydänliitto.

Vastaa kyselyyn!

Auta meitä kehittämään Valio.fi-verkkopalvelua vastaamalla lyhyeen kyselyyn.

Osallistu Ei kiitos

Energiatarpeesi