Siirry sisältöön
Asiakastarinat

Scandic Helsinki Hub on hotelli modernin matkailijan makuun

Scandic Helsinki Hub on hotelli modernin matkailijan makuun

Scandic Helsinki Hub on uudenlainen keskustahotelli, jonka sydämenä sykkii italialainen trattoria Il Centro. Siellä arvostetaan autenttisuutta ja avoimia ovia.

Tip icon

Valio Aimo® asiakas

Mikä? Scandic Helsinki Hub ja Trattoria Il Centro on urbaani, nykypäivän matkaajaa palveleva hotelli Helsingin keskustassa Annankadulla. Hotellin ravintola tarjoilee autenttisia italialaisia makuja hotellin vieraille ja kaupungin asukkaille.

Kuka? Anni Ikonen on Scandic Helsinki Hubin ravintola- ja kokoustoimenpäällikkö.

Kauden lempiherkku? Ikosen vappupiknikin ehdoton hitti ovat vegaaniset ja gluteenittomat, täydellisen pehmeät ja kuohkeat vappumunkit, jotka hän valmistaa mantelimaidosta ja gluteenittomasta jauhoseoksesta.

Hotelli on 1920-luvulla rakennetussa arvokiinteistössä, jossa on tapahtunut sadan vuoden aikana paljon. Alkujaan talo toimi kirjapainona, minkä jälkeen tilat palvelivat toimistokäytössä. Rakennuksen historiasta muistuttavat yksityiskohdat kirjapainotoiminnan kulta-ajoilta sekä persoonalliset tilaratkaisut. Industrial-henki on säilytetty koko rakennuksessa. Rinnalle on tuotu iloa, leikkisyyttä ja värikkäitä yksityiskohtia, kuten taidetta ja kierrätettyjä huonekaluja.

Carpacciossa on grillattua mustekalaa, sitruunaa, chiliä ja aiolia. Cannolichissä on yrteillä ja leivällä gratinoituja partaveitsisimpukoita ja crudossa kevyesti graavattua siikaa, sitrusvinaigrettea ja sitruunamelissaa.

””Buffetkulttuuri on Suomessa vahva ja asiakkailla sen suhteen melko vakiintuneet odotukset. Tuomme mukaan hieman yllätyksellisyyttä.””

Anni Ikonen, Scandic Helsinki Hubin ravintola- ja kokoustoimenpäällikkö

”Helsinki Hubin aamiaiseen tuodaan italialaista twistiä muun muassa marinoiduilla mozzarellapalloilla, pikkelöidyillä kasviksilla ja italialaisilla leikkeleillä.”

Aamiaispöytä notkuu kaikille, mutta hotellin lounastarjoilut pyörivät coworking-asiakkaiden ja kokousvieraiden ympärillä.

Ravintola- ja kokoustoimenpäällikkö Anni Ikonen, ravintolapäällikkö Anisa Smili, kokouspuolen vuoropäällikkö Sanna-Mari Rutanen ja tarjoilija Rahul Anand saavat asiakkaat tuntemaan olonsa kotoisaksi.

Tip icon

Anni Ikosen 5 + 1 vinkkiä modernin matkaajan kohtaamiseen

Kuuntele, jousta ja yllätä − siten hurmaat asiakkaasi.

1. Ole joustava ”Matkalla ollessa arki on kaukana ja tilanteet voivat muuttua odottamatta. Nykyaikainen matkailija arvostaa nopeaa ja ketterää reagointia yllättävissäkin tilanteissa.”

2. Mukauta tiloja ”Viipymät ovat usein lyhyitä, joten hotellihuoneissamme esimerkiksi kiinteät kaapit on korvattu muuntautuvilla säilytystiloilla. Etätyöt ovat lisänneet työskentelyyn sopivien tilojen tarvetta.”

3. Mieti menu monelta kantilta ”Ruoat kannattaa valita siten, että ne sopivat syötäviksi yksin ja yhdessä, joko ravintolassa tai omassa huoneessa. Juomapuolella alkoholittomuus ja vähäalkoholiset juomat ovat trendi etenkin nuorten ja työmatkalaisten keskuudessa.”

4. Panosta hyvinvointiin ”Matkallakin halutaan syödä terveellisesti ja jatkaa kotoa tuttuja kuntoilurutiineja. Siksi ruokalistan monipuolisuus ja laadukkaat kuntoilumahdollisuudet ovat arvossaan.”

5. Ohjaa paikallisten pariin ”Keskeinen sijainti ja hyvät kulkuyhteydet ovat aina plussaa, mutta matkalla halutaan nähdä myös paikallista elämää. Ole valmis opastamaan matkailija paikallisten suosimiin kohteisiin.”

5 +1 Tartu sivulauseisiin ”Hyvä asiakaspalvelija kuuntelee asiakkaan toiveita ja toteuttaa ne yli odotusten.”


Search