Valion johtoryhmän kokoonpano ja vastuut muuttuvat 1.10. alkaen, ja samalla organisaatiomalli uudistuu.
”Muutoksella haluamme lisätä ketteryyttä, jotta pystymme reagoimaan entistä nopeammin markkinoiden ja toimintaympäristön muutoksiin ja asiakkaiden odotuksiin”, perustelee toimitusjohtaja Annikka Hurme.
Keskeinen uudistus on myyntitoimintojen keskittäminen uuteen liiketoiminta-alueeseen. Näin voidaan entistä tehokkaammin rakentaa yhtenäisiä käytäntöjä, prosesseja ja kyvykkyyksiä, ja lisäksi Valio pystyy hyödyntämään myynnin osaamista yli liiketoimintarajojen.
Valion johtoryhmä ja vastuualueet 1.10. alkaen
Marianne Tammela, johtaja, Milk Based Businesses
Liiketoiminta-alueeseen kuuluvat maitojauheliiketoiminta, tuoretuotteet, juustot, voi ja levitteet ja pakkauskehitys.
Tuomas Salusjärvi, johtaja, Expansion Businesses and Renewal
Liiketoiminta-alueeseen kuuluvat muiden muassa Valio Aimo, ei-maitopohjainen liiketoiminta, tutkimus- ja kehitystoiminta, tytäryritykset Suomen Lantakaasu, Oddlygood ja Profeel® sekä Ilmasto ja kestävä liiketoiminta
Timo Pajari, johtaja, Sales and Commercial Operations
Timo Pajari aloittaa uutena johtoryhmän jäsenenä. Liiketoiminta-alueeseen kootaan kaikki Valion myyntitoiminnot: kotimaahan ja vientiin suuntautuva myynti vähittäiskauppaan, b-to-b-asiakkaille ja tukkuihin sekä Ruotsin, Baltian, USA:n ja Kiinan maaorganisaatiot.
Elli Siltala, johtaja, Primary Production, Sustainability & Communications
Uusi liiketoiminta-alue kokoaa alkutuotannon, vastuullisuuden, yhteiskuntasuhteet ja yritysviestinnän.
Ismo Nikkola, johtaja, Business Enabling Functions
Liiketoiminta-alueeseen kuuluvat strategia, kuluttajaymmärrys, innovaatiotoiminta, brändit ja markkinointi, digitaalinen asiakaskokemus sekä data- ja AI-kehitys.
Muiden johtoryhmän jäsentenvastuualueet eli Juha Penttilän johtama Operations, Jyri Virrantuomen Finance ja Katja Lindholmin People-kokonaisuus säilyvät ennallaan.
