Hyvinvointi

Syö hyvin, voi hyvin

Hyvä olo mielessä ja vatsassa - myös poikkeusaikana

Monipuolinen ja tasapainoinen ruokavalio auttaa jaksamaan ja voimaan hyvin. Poikkeusarjessa ruoan merkitys korostuu entisestään. Ruokahuollon pyörittäminen saattaa vaatia kuitenkin tavallista enemmän suunnittelua ja ideointia, kun ruokailut keskittyvät aiempaa useammin kotioloihin.

Lue lisää

Terveys

Hyvää terveyttä tukevat tasapainoinen ja monipuolinen ravitsemus sekä liikunta, uni ja ystävät. Lue lisää, kuinka voit ylläpitää hyvinvointiasi ravitsemuksen avulla.

Vaivaako vatsa?
Aktiivista liikuntaa tukee hyvä ravinto
Huolehdi luuston hyvinvoinnista
Laihdutus ja painonhallinta kiinnostaa
Diabeteksen hoito on tärkeää
Terveellinen ruoka on sydämelle hyväksi

Ravitsemus

Hyvä ja terveellinen ateria on monipuolinen kokonaisuus. Ravitsemussuositukset antavat ruokavalion koostamiseen suuntaviivat, ja niitä on helppo soveltaa kunkin omaan elämäntapaan istuviksi.

Sokeri on makukysymys
Proteiinia monesta lähteestä
Suolaa vähemmän, jodia enemmän
Vitamiinit, kivennäisaineet ja Gefilus®
Myytit ja faktat maidosta
Vinkit terveelliseen syömiseen

Ruokavaliot

Ruokavalio voi olla tietoinen valinta tai esimerkiksi allergiaan liittyvä ainoa vaihtoehto. Säännöllinen ateriarytmi on kaikkien ruokavalioiden kulmakivi. Kokosimme tietoa yleisimmistä ruokavalioista.

Gluteeniton ruokavalio
Janita Bergström
Ruoka-allergiat
Janita Bergström
Laktoositon ruokavalio
Janita Bergström
Kasvisruokavaliot
Janita Bergström
Fleksaus eli joustava kasvissyönti
Janita Bergström
Maidoton ruokavalio
Janita Bergström
FODMAP-ruokavalio
Janita Bergström
Karppaajan reseptit vähähiilihydraattiseen ruokavalioon
Hanna Kautiainen
Reseptiehdotuksia ketogeeniseen ruokavalioon
Tämä verkkopalvelu käyttää evästeitä käyttökokemuksen parantamiseen, tilastoimiseen sekä mainosten näyttämiseen.Lisätietoja ›