Siirry sisältöön

19.1.2022

Uusi tukku sai nimekseen Valio Aimo® “Yhdistämme kokemuksen, asiakaspalvelun ja laajan jakeluverkoston”

Kattilat ilman slogania

Valio osti Heinon Tukun kesällä 2021, ja uusi tukku sai nyt nimekseen Valio Aimo®. Uudella suomalaisella tukkutoimijalla on vahvuuksinaan yli sadan vuoden kokemus tukkukaupasta ja elintarvikealasta, laaja tuotevalikoima, omaa valmistusta sekä maan kattavin jakeluverkosto. Tukkuri tavoittelee markkinoiden parasta asiakaskokemusta, joka syntyy yhdessä asiakkaiden kanssa rakennetulla toimintamallilla.

Valio Aimo® tukku palvelee ravintoloita, hotelleja, catering- ja pitopalveluja, leipomoita sekä julkishallinnon ja teollisuuden asiakkaita ympäri Suomen. Uudesta tukusta saa kaiken, mitä keittiössä tarvitaan, tuoreista elintarvikkeista lautasliinoihin. Myös pääkaupunkiseudulla sijaitsevat pikatukut toimivat nimellä Valio Aimo®.

Heinon Tukun yhdistyminen Valioon on sujunut hyvin, ja uusi yhteinen nimi symboloi kummankin toimijan vahvuuksia.

Enemmän kuin perinteinen tukkuri

”Haluamme olla paras kumppani hyvän ruoan ammattilaisille ja auttaa suomalaisia ruoka-alan yrityksiä menestymään. Ammattikeittiöissä on osaamista, intohimoa ja sitkeyttä. Uskomme, että koronan jälkeen ala elpyy nopeasti. Ulkona syöminen ja noutoruokailun lisääntyminen on trendi, jossa Suomi tulee vielä perässä moniin maihin verrattuna. Esimerkiksi Yhdysvalloissa 51 prosenttia ja Ruotsissa 38 prosenttia aterioista kokattiin ennen pandemiaa muualla kuin kotikeittiössä. Suomessa vastaava luku oli 28 prosenttia”, Valio Aimo® tukun liiketoimintajohtaja Tuomas Sorri kertoo.*

Korona on aiheuttanut ravintola-alalle suuria haasteita ja epävarmuutta. Osa työntekijöistä on siirtynyt muualle töihin ja työvoimapula on monessa ravintolassa totta. Valio Aimo® haluaa tukea ammattikeittiöiden vaihtelevaa arkea perinteistä tukkutoimijaa monipuolisemmin.

”Oikeiden ja ajallaan saapuvien tuotteiden lisäksi jaamme ammattikeittiöille osaamistamme: helpotamme arkea esimerkiksi toimittamalla toiveiden mukaan esivalmisteltuja raaka-aineita. Lisäksi keittiömestaritiimimme auttaa kehittämään asiakkaan prosesseja ja ideoi uusia tuotteita, reseptiikkaa ja käyttövinkkejä. Kaikkea tekemistämme ohjaa asiakkaidemme menestys”, Sorri kertoo.

Valio Aimo® tukun taustalla on yli 100 vuotta kokemusta tukkutoiminnasta. 1950-luvulta asti toiminut Valio Koekeittiö puolestaan tuntee uusimmat ruokatrendit ja suomalaisen keittiön perinteet. Koekeittiön ja -leipomon tiimit ovat erikoistuneet eri asiakasryhmiin teollisuudesta julkiseen ruokapalveluun ja HoReCa-alaan.

Aimo kattaus tuotteita, joustavuutta ja toimitusvarmuutta

”Halusimme, että uudessa nimessä olisi jotain tuttua ja jotain uutta. Hauska osa nimen tarinaa on, että Aimo on tunnettu Heinon Tukun omana tuotemerkkinä ja säilyy nyt mukana uudessa yhteisessä tukussa”, Sorri sanoo.

”Aimo” tarkoittaa runsasta ja hyvää. Toisaalta ”valio” ja ”aimo” merkitsevät myös mainiota ja laadukasta. Nimensä mukaisesti tukun runsasta ja laadukasta valikoimaa laajennetaan entisestään, ja tukusta saa jatkossakin eri valmistajien tuotteita.

”Tarjoamme asiakkaalle räätälöidyn valikoiman lisäksi koko Suomen kattavan logistiikan ja ensiluokkaista palvelua. Joustavuus ja tehokkuus ovat valttikorttejamme, ja toimitamme kuljetuksia kaikkialla Suomessa, Hangosta Nuorgamiin.”

*Lähde: Tilastokeskus

Lue viimeisimmät uutiset tai tutustu uutisarkistoon
Search