Proteiini

Kokosimme yhteen kattavan tietopaketin proteiinista. Tiesitkö esimerkiksi, että maitotuotteista saa nopeasti imeytyvää heraproteiinia ja pitkävaikutteisempaa kaseiinia? Maitoproteiini imeytyy hyvin, ja siksi elimistö voi käyttää sen tehokkaasti hyväkseen.

Lue lisää maitoproteiinista ›

Meistä jokainen tarvitsee proteiinia lihasten kasvuun ja lihasmassan ylläpitoon, mutta elämäntilanne ja aktiivisuustaso vaikuttavat proteiinitarpeeseen.

Lue, paljonko proteiinia tarvitaan ›

Proteiinia päivän jokaiselle aterialle

Säännöllinen, omaan elämään sopiva ateriarytmi ja fiksut ruokavalinnat auttavat jaksamaan arjen erilaisissa haasteissa. Useimmille meistä sopii parhaiten ateria tai välipala 3-4 tunnin välein. Proteiinin erilaiset, uudet muodot sopivat niin aterioille kuin välipaloille.

kello-masked-full-final-v3
10 hyvää proteiinilähdettä › Mitä on aminohapot? Lue lisää aminohapoista › Proteiinilaskurin avulla voit arvioida oman proteiinintarpeesi. Siirry laskuriin ›

Aktiivinen liikkuja tarvitsee proteiinia

Liikkujat ja heraproteiini
Lue lisää ›
Heraproteiini on proteiinien eliittiä
Ota selvää miksi ›
Ravintolisät – hyötyä teoriassa, entä käytännössä?
Katso vastaus ›

Sporttiset eväät sisältävät runsaasti proteiinia

Proteiinituorepuuro › Proteiinismoothie  › Sporttipuuro › Valio PROfeel® – reilusti proteiinia maukkaassa muodossa ›

Uudessa elämäntilanteessa proteiinintarve muuttuu

Proteiini edistää lihasmassan säilymistä – myös laihduttajalla. Lue vinkit laihduttajalle › Laadukkaat proteiinilähteet kasvisruokavaliossa. Lue lisää › Ikääntyessä lihasmassa alkaa vähentyä. Lue proteiinin tärkeydestä ikääntyessä ›

Välipaloja, joissa on proteiinia maistuvassa muodossa

Proteiinijäätelö › Omenaiset proteiinipannarit ›

Poimi talteen herkulliset reseptit!

Hedelmä-rahkavälipala › Raejuustovälipala › Proteiinivohvelit › Mifu-pinaattifrittata › Raejuusto-kalkkunaleivät › Proteiinipatukat › Valio Plus™ – vahvistaa lihaksia ja on hyväksi luustolle! › Valio MiFU® – käytä kuin jauhelihaa, kanaa tai tofua › Kevyttä ja proteiinipitoista: 5 tapaa käyttää raejuustoa ruoanlaitossa ›

Energiatarpeesi