Siirry sisältöön
Kesän hyötyliikunta helposti koko kehon treeniksi
Urheilu ja ravinto

Kesän hyötyliikunta helposti koko kehon treeniksi

Kesän hyötyliikunta helposti koko kehon treeniksi
Hanna Kautiainen
ETM, ravitsemusasiantuntija

Perhe-elämästä ja mökkeilystä innostuva ruokaharrastaja, joka nyhjää vaikka tyhjästä päivällisen pöytään.

Kesällä arkiliikunta jää helposti lomailun, grillailun ja muiden aktiviteettien jalkoihin. Tämän tuntee omassa kunnossaan varsinkin syksyllä, kun palaa rutiinien ja liikuntaharrastusten pariin. Kuntoa on kuitenkin helppo pitää yllä jopa mökkeillessä tai vaikka ihan kaupunkilomalla.

Lihastreeniä pihatöiden lomassa

Mökillä melko tavanomaiset pihatyöt ovat erinomainen tapa kuntoilla. Nurmikon leikkaus voi rasittaa kehoa keskimäärin saman verran kuin kevyt tenniksen pelaaminen. Eikä pidä unohtaa myöskään kesän kohokohtia, kuten uimista ja saunomista. Ja pääseehän joku onnekas aina myös pilkkomaan puut saunaa varten.

Aivan tavalliset lomalaisen askareet auttavat hyvin alkuun, mutta pystyisikö koti- ja mökkitöistä muovaamaan kokonaisvaltaisemman treenin? Kesällä moni karttaa rutiineja, mutta aikataulutetun ohjelman ulkopuolellakin on helppo tehdä hyviä tekoja keholle ja mielelle.

Spontaanit lihaskuntoharjoitukset ovat oiva keino tehdä esimerkiksi nurmen leikkuusta, kevyestä iltalenkistä tai iltapäiväuinnista hyödyllinen koko kehon treeni.

”Vain muutamalla liikkeellä saa sykkeen kunnolla nousuun ja pitää peruskunnon kuosissa.”

Treenin jälkeen maistuu proteiinipitoinen juoma!

Yhdestä annoksesta Valio PROfeel® proteiinijuomaa tai proteiinipirtelöä saat 20-25 g proteiinia.

Search