Hyvässä välipalassa on vähemmän sokeria

Menevän arjen keskellä tapamme syödä on muuttunut. Lounas syödään usein lennossa, ja kello viiden päivällinen koko perheen voimin ei enää mahdu monen aikatauluun. Arjessa riennetään töistä tai koulusta harrastuksiin ja tapaamisesta toiseen, ja siinä välissä syödään välipaloja lämpimien aterioiden sijaan. Sillä on siis väliä, millaisia välipaloja popsii.

Paha piilosokeri

Säännöllinen ateriarytmi pitää nälän loitolla ja auttaa jaksamaan virkeänä koko päivän. Suositus on, että söisimme 3-5 tunnin välein. Perinteisesti päivän ateriat ovat olleet aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Kun kiiruhdamme arjessa menosta toiseen, lämpimät ateriat voivat unohtua. Sen sijaan syömme välipaloja ”on the go”.

Välipalat ovat tärkeä osa arjen ateriarytmiä. Välipala ei korvaa lämmintä ateriaa, mutta välipalankin voi valita fiksusti. Näin koostat hyvän välipalan ›

Valmis välipala on kiireiselle kätevä valinta. Valmiissa välipaloissa kannattaa kiinnittää huomiota välipalakokonaisuuden monipuolisuuteen. Nopeat välipalat saattavat sisältää yllättävän paljon energiaa, rasvaa, suolaa ja sokeria. Hyvässä välipalassa hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen laatu on kohdallaan.

Jogurtissako liikaa sokeria? Vähempisokerisissa on valinnanvaraa!

Jogurtti on monen suosikkivalinta välipalaksi. Yhä useampi kuluttaja on kuitenkin sitä mieltä, että jogurteissa on liikaa sokeria. Suomalaiset toivovatkin tarjolle lisää vaihtoehtoja vähemmällä sokerilla. Valion valikoimasta löydät vähempisokeriset välipalat moneen makuun.

Valio Luomu™  tuotteiden ystäville on tarjolla monipuolinen valikoima välipaloja, joissa on kiinnitetty huomiota sokerin määrään. Kokeile Valio Luomu™ jogurttisia tuorepuuroja. Kätevissä lusikallisissa välipaloissa on kaksi makua: omena-kaneli-kaura ja vadelma-kaura. Myös jogurteista löydät vähemmän makeat vaihtoehdot mansikka-vanilja ja vadelma.

Maukas valinta on myös Valio Plus™ maitokaakaojuoma, jossa on raikas kaakaon maku.

Valio PROfeel® proteiinivälipaloissa löydät sokeroimattomat rahkat, proteiinipirtelöt, proteiinivanukkaat ja proteiinijuomat.

Lisättyä sokeria välttelevälle sopivat myös kaikki maustamattomat jogurtit ja rahkat, kuten Valio A+™ luonnonjogurtit ja Valio Luomu™ luonnonjogurtti. Kokeile myös uutuuksia Valio A+™ turkkilainen ja kreikkalainen luonnonjogurtti sekä Valiojogurtti® maustamaton.  Maustamattomien jogurttien ja rahkojen kaveriksi käyvät sokeroimattomat Valio marjakeitot – makuja on useita!

Tutustu kaikkiin vähempisokerisiin tuotteisiin >