Hyvässä välipalassa on vähemmän sokeria

Menevän arjen keskellä tapamme syödä on muuttunut. Lounas saatetaan syödä lennossa, ja kello viiden päivällinen koko perheen voimin ei enää mahdu kaikkien aikatauluun. Riennetään töistä tai koulusta harrastuksiin ja tapaamisesta toiseen. Siinä välissä syödään välipaloja lämpimien aterioiden sijaan. On siis väliä, millaisia välipaloja popsii!

Paha piilosokeri

Säännöllinen ateriarytmi pitää nälän loitolla ja auttaa jaksamaan virkeänä koko päivän. Suositus on, että söisimme 3-5 tunnin välein. Perinteisesti päivän ateriat ovat olleet aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Kun kiiruhdamme arjessa menosta toiseen, lämpimät ateriat voivat unohtua. Sen sijaan syömme välipaloja ”on the go”.

Välipalat ovat tärkeä osa arjen ateriarytmiä. Välipala ei korvaa lämmintä ateriaa, mutta välipalankin voi valita fiksusti.  Katso vinkit, miten koostat hyvän välipalan.

Valmis välipala on kiireiselle kätevä valinta. Valmiissa välipaloissa kannattaa kiinnittää huomiota välipalakokonaisuuden monipuolisuuteen. Nopeat välipalat saattavat sisältää yllättävän paljon energiaa, rasvaa, suolaa ja sokeria. Hyvässä välipalassa hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen laatu on kohdallaan. Maukas, vähemmän sokeria sisältävä välipalajuoma on Valio Plus™ maitokaakaojuoma. Valio PROfeel® proteiinivälipaloista löydät myös vähemmän sokeria sisältäviä rahkoja.

Jogurtissako liikaa sokeria? Ei välttämättä!

Jogurtti on monen suosikkivalinta välipalaksi. Yhä useampi kuluttaja on kuitenkin sitä mieltä, että niissä on liikaa sokeria. Suomalaiset toivovatkin tällä hetkellä tarjolle lisää maustettuja, sokeroimattomia jogurtteja, joiden makeus tulee ainoastaan tuotteeseen käytetyistä hedelmistä/marjoista.

Makeutusaineeton & sokeroimaton

Jos etsit jogurttia, jossa makeus tulee ainoastaan hedelmistä, kokeile vaikka näitä:

Tämä verkkopalvelu käyttää evästeitä käyttökokemuksen parantamiseen, tilastoimiseen sekä mainosten näyttämiseen.Lisätietoja ›