Kaksi esimerkkipäivää kuntoilijan ruokapäiväkirjasta

Liikuntaa harrastava tarvitsee ruokavaliostaan runsaasti hyvälaatuista proteiinia, riittävästi hyviä hiilihydraatteja sekä hyvälaatuista rasvaa. Alta löydät kaksi esimerkkipäivää kuntoliikkujan ruokailuista.

Laadimme kaksi esimerkkipäivää tavalliselle kuntoliikkujalle tasapainoiseksi ja monipuoliseksi arkiruokavalioksi. Päivän ateriat sisältävät energiaa noin 2600 kcal.

Hiilihydraattien ja proteiinin henkilökohtainen tarve riippuu kokonaisenergiantarpeesta ja liikunnan määrästä. Tavallinen arkiliikkuja tarvitsee proteiinia yleisten suositusten mukaisesti noin 1,1-1,3 grammaa painokiloaan kohden ja hiilihydraatteja noin 4-6 grammaa painokiloaan kohden päivässä.

PÄIVÄ 1

Aamupala

Lounas

Välipala

Päivällinen

Iltapala

Yhteensä noin 2600 kcal.

Päivän reseptit

Päivä 2

Aamupala

Lounas

Välipala

Päivällinen

Iltapala

Yhteensä noin 2600 kcal.

Päivän reseptit

Tämä verkkopalvelu käyttää evästeitä käyttökokemuksen parantamiseen, tilastoimiseen sekä mainosten näyttämiseen. Lisätietoja ›