Nopeaa ja helppoa kasvisruokaa

Nopeaa ja helppoa kasvisruokaa

Kaipaatko uusia kasvisruokaideoita arkeen? Nämä helpot ja herkulliset vegereseptit tuovat vaihtelua ruoanlaittoon. Ja mikä parasta, valmistamiseen menee korkeintaan puoli tuntia. Kaikki reseptit sopivat maitotuotteita ja kananmunia käyttäville kasvissyöjille.

15 minuutin kasvisruoat

Joskus ruoanlaittoon on aikaa vain varttitunti. Silloin kannattaa valita ruoaksi keitto, pasta tai pannuruoka. Oikaise kasvispakasteilla tai valmiiksi pilkotuilla kasviksilla. Nopean kastikkeen saat Valio dippi & kastikkeista tai Valio Koskenlaskija Ruoka® tuotteista.

20 minuutin kasvisruoat

20 minuutissa ehtii jo tehdä nopean uuniruoan, kokata curryn tai mausteisen palak paneer -kastikkeen riisin kanssa.

30 minuutin kasvisruoat

Puolessa tunnissa loihdit pöytään herkulliset tacot, burritot, risoton tai sen Suomi-version, ohrasuurimoista tehdyn jyvätön.

Miten kasvisruoasta saa helposti hyvää ja täyttävää?

Paras arkiruoka valmistuu nopeasti, maistuu herkulliselta ja pitää nälän loitolla. Näillä vinkeillä kokkaat hyvää ja täyttävää arkiruokaa kasviksista.

1. Valitse parhaillaan sesongissa olevia kasviksia, vihanneksia ja juureksia. Silloin niiden maku on parhaimmillaan ja hinta kohdillaan.

2. Käytä rohkeasti mausteita ja yrttejä. Aasian maat tunnetaan herkullisista kasvisruoista, kuten curryista ja wokeista. Eksoottiset maut on helppo loihtia ruokaan valmiilla maustetahnoilla ja -sekoituksilla, kuten currytahnalla ja garam masalalla. Kokeile myös maapähkinävoita, tahinia ja pestoa.

3. Juustot, ruokakermat ja ruoanvalmistusjogurtit täydentävät hyvin kasvisten makua, joko maito- tai kasvispohjaisina versioina.

4. Proteiinia kasvisruokaan saa helposti säilykepavuista ja -linsseistä sekä lihankorvikkeista, kuten tofusta ja Mifusta. Myös juustot, pähkinät ja siemenet tuovat ruokaisuutta kasvisresepteihin.

Lisää kasvisruokaideoita

Energiatarpeesi