Nopeaa ja helppoa kasvisruokaa

Kaipaatko uusia ja maistuvia kasvisruokaideoita? Näillä helpoilla resepteillä lisäät kasviksia lautasellesi kuin huomaamatta. Ja mikä parasta, valmistat kaikki alle puolessa tunnissa.

Hyvillä resepteillä kasvisruoan valmistaminen sujuu vaivatta. Edes arjen kiire ei enää estä kasviruoan valmistusta – löydät alta reseptit niin vartin, kahdenkymmenen minuutin kuin puolen tunninkin kasvisaterialle.

Alle vartin kasvisruoat

Kun on kiire, keitot, pastat ja pannuruoat pelastavat. Aikaa säästävät myös valmiiksi pilkotut kasvikset ja pakasteet. Nopean kastikkeen saat Valio dippi & kastikkeista tai Valio Koskenlaskija Ruoka® tuotteista.

Valmista 20 minuutissa

Kahdenkymmenen minuutin kokkausaika antaa jo monia mahdollisuuksia. Kokeilisitko tulisen lämmittävää Chili con Mifu jauhista, mausteista Texmex jauhiskastiketta tai helposti valmistuvaa currya? Vai tekeekö mielesi avokadon ja sitruunan täyteistä pastaa?

Puolessa tunnissa pöytään

Puolessa tunnissa ehtii hyvin hieman pidemmällekin makumatkalle. Kokkaa mausteista indonesialaista currya tai lähde Meksikon makujen maailmaan tacojen ja burritojen voimin. Keittojen ystävä valmistaa alle puolessa tunnissa raikkaan vihreän lehtikaalikeiton tai chilillä ja Valio AURA® juustolla terästetyn bataattisosekeiton.

Miten kasvisruoasta saa helposti hyvää ja täyttävää?

Paras arkiruoka valmistuu nopeasti, maistuu herkulliselta ja pitää nälän loitolla. Näillä vinkeillä kokkaat hyvää ja täyttävää arkiruokaa kasviksista.

  1. Valitse parhaillaan sesongissa olevia kasviksia, vihanneksia ja juureksia. Silloin niiden maku on parhaimmillaan ja hinta kohdillaan.
  2. Käytä rohkeasti mausteita ja yrttejä. Aasian maat tunnetaan herkullisista kasvisruoista, kuten curryista ja wokeista. Eksoottiset maut on helppo loihtia ruokaan valmiilla maustetahnoilla ja -sekoituksilla, kuten currytahnalla ja garam masalalla. Kokeile myös maapähkinävoita, tahinia ja pestoa.
  3. Juustot, ruokakermat ja ruoanvalmistusjogurtit täydentävät hyvin kasvisten makua, joko maito- tai kasvispohjaisina versioina.
  4. Proteiinia kasvisruokaan saa helposti säilykepavuista ja -linsseistä sekä lihankorvikkeista, kuten tofusta ja Mifusta. Myös juustot, pähkinät ja siemenet tuovat ruokaisuutta kasvisresepteihin.
Fleksaus eli joustava kasvissyönti
Janita Bergström
Vegaaniruokavalio
Janita Bergström
Lasten kasvisruokavaliot
Janita Bergström
Tämä verkkopalvelu käyttää evästeitä käyttökokemuksen parantamiseen, tilastoimiseen sekä mainosten näyttämiseen. Lisätietoja ›